Annons:
Etiketttävling
Läst 1081 ggr
Vovvie94
10/2/13, 10:43 PM

hur går det till?

JAG SKA TÄVLA!!! omg, jag ska tävla om en vecka och har ingen aning om vad som kommer hända! det ända jag vet är att man får gå banvandring men annars typ clueless! ska man anmäla sig? hos vem? ska hunden mätas? när får man veta placering?

Som sagt, kan inget! om jag har tur ska min bekant Veronica Bache vara där och jag kan fråga henne men vill inte springa efter henne som en lost puppy om ni förstår ;)

Tacksam för alla svar! :D

Annons:
[annajohannas]
10/2/13, 11:23 PM
#1

Jag vet absolut inget, men jag måste få önska dig lycka till. Berätta hur det gick för er.

BettySue
10/3/13, 12:03 PM
#2

Det skiljer sig lite mellan olika tävlingar. Oftast är det väldigt bra uppdateringar genom högtalarna. Såhär kan det gå till: man går banvandring, antligen uppdelade i grupper om det är många i klasse, eller alla samtidigt. När banvandingen är över ska du önmäla dig till ringsekreteraren och säga ditt nummer, så att devet att du är där och tönker starta. Nu är det bara att vänta på din tur. När det är ca 5 hundar innan dig kan det vara dags att gå upp till startområdet och förbereda dig. När hunden innan dig är i slutet av sin bana, kan du börja gå fram och förbereda dig för start, du blir oftast uppropad av ringsekreteraren. Om ditt lopp var felfritt ska du lämna in din resultatbok (på olika stället, men det brukar finnas ett tält eller bord där de sitter och tar emot dem, så att det kan skrivas in :) Lycka till och glöm inte att andas ;)

Vovvie94
10/3/13, 9:11 PM
#3

#2 haha, tack! ja, den lilla detaljen kan vara bra att tänka på ;)

Lovar att uppdatera här hur det gick och förhoppningsvis video! :D

gizmozorro
10/4/13, 8:51 AM
#4

Läs i PM:et och kolla efter när hunden ska mätas. Du ska ha ifylld tävlingsbok med dig. Ibland kan tävlingsböcker köpas på plats, men det är inte alltid.

Oftast 8 minuters banvandring. Gå sen och pricka av dig hos inroparen. Värm upp hunden (har du tidigt startnummer så får du göra detta innan banvandringen) och var på plats när det är ca 5 hundar före dig.

Lycka till!

Susanna

Vovvie94
10/5/13, 1:13 AM
#5

när kommer pm:et? och än så länge har inte Bizzi nån tävlingsbok, hur ska jag göra om det inte finns på plats?

gizmozorro
10/7/13, 8:22 AM
#6

PM brukar komma en vecka innan tävlingen. Har du anmält på SBK tävling så hittar du PM:et där.

Är det en officiell eller inofficiell tävling? På inofficiell behövs ingen tävlingsbok. Ska du på en officiell tävling kan du väl ringa/maila till arrangörerna och fråga om de har tävlingsböcker till försäljning. Har de inte det kanske du kan höra med klubbar i närheten om de har.

Susanna

Annons:
CelsiusT
10/9/13, 2:21 AM
#7

Eller beställa en tävlingsbok på nätet (finns väl i sbk-shoppen tror jag). Men då tar det ju såklart några dagar att få hem boken eftersom den kommer med posten.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: