Annons:
Etikettträning
Läst 1257 ggr
Flöffo
10/12/13, 10:16 PM

Börja med agility.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill gärna börja träna agility eftersom jag anser att min hund är väldigt duktig och tycker det är jätte roligt, det tycker jag också. Vet dock inte riktigt vart jag ska ta kurser. Jag vill inte träna med en massa vuxna utan mer med folk i min ålder (är 13). Kan inte heller träna förutom på fredag kväll/lördag eftersom jag har väldigt mycket skola.

Skulle vara kul att tävla och sånt också om det är möjligt. Vi har tränat lite hemma och på hundlägret klarade han en bana med alla "grundhinder" galant. Någon som vet ifall det finns några såna nybörjar kurser? Bor förresten i Mölndal/Göteborg.

//Flöffo

Annons:
Sugar Mist
10/12/13, 10:18 PM
#1

Mölndals hundsällskap brukar ha ganska okej kurser vad jag hört, annars kan du ju kika på kurser hos Göteborgs Hundungdom? Där är det garanterat inga vuxna😉

-

Flöffo
10/12/13, 10:20 PM
#2

#1 Har kollat in ghu men dom verkar inte ha några kurser på gång varje gång jag kollar?

//Flöffo

fridaaocrazy
10/12/13, 10:20 PM
#3

Börjar du träna i en brukshundsklubb så finns där oftast ungdomskurser om jag inte minns helt fel. 😃 I BHK jag går i så finns det iaf kurser till ungdomar, men även om man skulle välja en vuxen grupp så är de flesta rätt unga i alla fall 🙂

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

Sugar Mist
10/12/13, 10:25 PM
#4

#2 Inte just nu nä. Nu börjar hinder och sådant ställas in inför vintern, under våren är det dock andra bullar!

-

[Neoverona]
10/13/13, 9:35 PM
#5

Göteborgs HU är jätte bra! Dock så har dom inte agilitykurser för tillfället då mycket har ändrats i styrelsen. Nästa år så får vi se om någon vill hålla i kurs. Är man medlem så är det fritt fram att använda hindrerna på klubben, står framme året runt.

Sugar Mist
10/13/13, 9:46 PM
#6

#5 Gör de? Vet du hur det är för stämning där? Hört att gmbk inte är speciellt rolig stämning på, undrar hur det är med GHU då de är på GMBK om jag minns rätt..? Jag tränar isf jättegärna där när hindrena på bk'n läggs in för vintern :)

-

Annons:
[Neoverona]
10/14/13, 8:33 AM
#7

#6 Ja alla de år jag har varit med så har hindrerna varit ute även på vintern! Jag tycker det är jätte bra stämning, kanske inte jätte roligt med GMBK men det är nästan aldrig något folk.

Sugar Mist
10/14/13, 11:34 AM
#8

#7 Åh, vad bra! Då vet jag vad jag ska göra under höstlovet😇

-

Upp till toppen
Annons: