Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3072 ggr
[00emi07]
10/23/13, 8:24 PM

OT Om er

Hej! Här kan du med hund eller smådjur eller ja, du som är medlem på agility i fokus skriva lite om dig själv. Berätta om intressen, boende och lite om ditt husdjur kanske? Mvh, Emilia

Annons:
Sugar Mist
10/23/13, 9:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag är en tjej på 15 år som bär namnet Frida och jag bor söder om Göteborg i en lantlig liten by. Jag bor på en gård "mitt i skogen" i princip och tillbringar all min tid med djuren, förutom då jag är i skolan. Jag har haft en lite kass uppväxt med total utfrysning från dag ett i princip. Jag har dock nu denna terminen börjat i ny skola och det såg ljust ut men nu börjar det gå nerför igen.

Jag hoppas att få börja på ett hundinriktat gymnasium. 
Jag har för tillfället 2 råttor och 1 hund, en Aussie, men som jag tyvärr ska omplacera pga. ett och annat. I vår är det dock planerat att en valp ska komma hit och den ska förhoppningsvis bli min framtida Agilitystjärna, men självklart stjärna inom annat också. Den mest lysande stjärnan i världen helt enkelt😇

På tomten bor även ytterligare en hund, en pudelflicka på 1 och ett halvt år, som jag tränar lite smått Agility med också. Hoppas kunna starta någon gång i vår med henne. Bor en del kaniner också, även en katt som kommer och går som han själv vill.

-

Fridaaaa
10/24/13, 10:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Frida heter jag och är snart 23 år gammal.
Bor ute på landet i ett litet hus tillsammans med sambo och alla våra djur 1 hund (snart 2 hundar), 6 kaniner, 6 marsvin, 2 katter och fiskar. Trivs som fisken i vattnet på landet (ingen stadsmänniska).

Gick naturbruk smådjur/hund på gymnasiet, nu läser jag till förskollärare på högskola.
Djur har alltid varit ett stort intresse för mig. Alltid haft djur runt omkring mig och fick första katten som 3åring.

Jag och sambon har just nu en sankt bernhard, tränar inte agility med henne men har testat på lite hopp, slalom mm när hon var yngre, lite lätt bara.
Får hem en valp längre fram, en papillon/powder puff som jag tänkte träna lite agility med nästa år 🙂 Om den gillar det alltså.
Men kommer nog inte tävla (ingen tävlingsmänniska).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Frida B
10/24/13, 1:24 PM
#3

Haha jag heter också Frida, och är 17 år. Bor utanför Göteborg i ett riktigt svenssonradhusområde, men skulle helst av alt vilja flytta ut på landet eller i skogen. Har två marsvin, en guldhamstrar och två akvarium, och alla djur jag haft (förrutom fiskarna) är omplaceringsdjur. "För att inte ha hund, har vi väldigt mycket hund" får jag alltid höra av min pappa. Jag passar nämligen hundar jämt, då jag inte har egen hund. Just nu går jag agilitykurs med nimbus, en tibetansk terrier/svensk lapphundsmix på ett år, och hoppas att kunna tävla med honom i framtiden. Mitt allra största intresse har alltid varit djur, och just nu går jag en naturbrukslinje med inriktning djurens hälso och sjukvård. När vi går ut detta gymnasiet, är vi då djurvårdare. Sedan planerat jag att läsa vidare för att så småningom bli veterinär. Det var lite om mig :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Neoverona]
10/24/13, 6:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag heter Elinore och är 17 år. Bor i ett tät bebott område på landet söder om Göteborg ,med härliga åkrar och skog runt om. Drömmen är att en vacker dag flytta in själv med hundarna i ett hus på landet med närliggande skog och sjö. Den dagen kommer! Livet har tyvärr inte varit busenkelt, hundarna har hjälpt otroligt mycket, både mentalt och fysiskt.

För tillfället går jag samhällslinjen med beteende inriktning på gymnasiet, efter att ha hoppat av hundlinjen på Realgymnasiet höstterminen 2012. Utöver det har fullt upp med min verksamhet där jag gör smyckade utställningskoppel/vardagskoppel. Samt att jag är tävlingsfotograf inom hund -och hästsporter.

Är stolt ägare till de två vackraste pojkarna, Diablo varav är min andra helt egna hund, första träning -och tävlingshunden. 5 år gammal!
Nox är min yngsta på snart 18 månader, och första renrasiga hund. Australian Shepherd var ett självklart val när det var att välja ras. Kan inte tänka mig någon annan ras.
Vi är ett aktivt team, som tränar och tävlar i olika sporter.

Michaela-N
10/27/13, 12:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag heter Michaela, är 15 år och bosatt i Sollentuna utanför Stockholm.

På fritiden tränar jag agility med "min" australian shepherd Kenzo, 4 år och tävlar i agility och rallylydnad med min papillon Hugo, 3 år. Utöver hundträning lyssnar jag på musik, främst electro house.

Själv läser jag första året på det naturvetenskapliga gymnasieprogrammet, en framtidsdröm är att så småningom kunna vidareutbilda mig till veterinär.

Djur och i synnerhet hundar har alltid varit mitt primära intresse. Har tidigare haft hamstrar, marsvin och sköldbladfotingar.

Jag är även Medarbetare här på Agility iFokus 😉
Det var lite kort om oss, tveka inte att skicka ett PM om ni undrar något, eller kolla in vår blogg, länken finns i min signatur här under!

Viccan92
10/29/13, 9:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Heter Victoria är 21år och bor i stockholm i en lägenhet tillsammans med fästman, taxen Jason och två utekaniner.

Hundar är mitt liv så är väl det jag håller på med om dagarna. Går hundutbildning just så Jason är med till skolan på dagarna med. Tränar agility, rally, viltspår och freestyle med honom. Tanken är väl att tävla i detta så får vi se vad vi trivs bäst med.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Annons:
Upp till toppen
Annons: