Annons:
Etikettträning
Läst 909 ggr
smidi
2013-11-09 11:37

Tips?

Jag vill börja träna agility med min hund som är 7 månader och är en pomeranian och papillon. Men jag behöver tips…

Jag ska börja på träning när hon är 9 månader tror jag de var, men jag ska börja små träna.

när vi gick ut en dag och skulle träna skulle jag ta ner alla hinder som var på 40 cm men hon bara hoppade över dem  :P Men hon gör de frivilligt, men som sagt snälla ge mig tips vad alla saker heter, hur hunden ska göra o.s.v! tacksam för svar!!😉

Annons:
Fridaaaa
2013-11-09 11:40
#1

http://agility.ifokus.se/discussions/527b58fd8e0e7476710027bc-nyborjare-ang-agility?discussions-1

Som jag sa innan, det enda du kan börja träna med vid 9 månader sen är lite försiktigt slalom och tunnel, inte bra att du  hoppar med henne nu, även fast hon gillar det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

smidi
2013-11-09 11:42
#2

#1  aaa, min kompis hund gick i trappor när hon var valp och hon fick problem med benen……..

[annajohannas]
2013-11-14 00:12
#3

#2 hunden behöver inte få ont i benen för att gå i trappor😉. Att man inte skall låta unga hundar hoppa, är för att de inte växt färdigt och för att påfrestningen för deras leder blir stor. Jag har haft hundar som inte gått i trappor som valpar, men ändå haft både höft- och armbågledsfel. Pröva även att låta henne klättra på saker i skogen, som te x träd, stenar och annat.

Upp till toppen
Annons: