Annons:
Etikettträning
Läst 1852 ggr
[MinIda]
11/15/13, 6:51 PM

Har ni en svårmotiverad hund ?

Hej, jag tycker jag väldigt sällan stöter på hundar som är kräsna både gällande mat och leksaker. Okej, inte så förtjusta i leksaker känner jag mera hundar som är. Men mat, nej det är himmelriket för de hundar jag känner. 

Hur är det med er hund, är den svårmotiverad eller duger allt ? 🙂

Annons:
Sugar Mist
11/15/13, 6:56 PM
#1

Penny är svårmotiverad, hon tycker lek är tråkigt och det ända som motiverar LITE är skinka/korv.. Opsis tar allt med glädje, lyckligast är han när han får träna frisbee som belöning i agilityn, haha.

-

Frosstis
11/15/13, 6:57 PM
#2

Mat - allt ! 

Leksaker - njaa , det gillar han inte ;)

smurfan-13
11/16/13, 11:08 AM
#3

Min förra hund var grymt svårmotiverad, så när vi skaffade valp nu så har jag jobbat massor m att få en lättmotiverad hund ;)

Men Enya tog typ aldrig leksak. Vissa pipdjur som kastades kunde hon tycka var kul, men då tog hon det, drog iväg o hade sönder det. Så det funkade liksom inte som belöning när man ville träna :/

Godis var det vi jobbade m och det var jätteviktigt vad man hade i fickan. Stor variation och massa extramumsigt skulle det vara. Samtidigt om det blev FÖR gott kunde hon bli ofokuserad. Agilityn var dock väldigt roligt tyckte hon och den i sig fungerade ju som motivator, så då blev godisets kvalitet mindre viktigt. Men traggla samma övning 5 ggr i rad gick liksom inte oavsett…

Valpen som nu hunnit bli ett år är PÅ och supertaggad bara han ser ett Agilityhinder eller vet att det finns godis (torrfoder duger bra) eller nåt man kan leka m i fickan. :) Lätttmotiverad utan dess like ;)

Jetaime
11/16/13, 8:05 PM
#4

Bästa belöningen för Zuki är att kampa med leksak eller få hoppa upp i mattes famn, godis funkar också.

[Neoverona]
11/18/13, 2:12 PM
#5

Det beror på situationen! Diablo är otroligt seg ibland, men tar man fram det godaste godiset (köttbullar) eller kamptrasan så är han på G. En stund iaf ;) Nox kan man bara springa iväg så är han glad, men leksaker är det bästa som finns. Finns inget bättre än att kampa!

[annajohannas]
11/18/13, 7:49 PM
#6

Det gäller att hitta just den leksaken, som hunden verkligen gilla, och som den tycker är kul. Och att matte/husse, gör sig jätteroliga, när hunden gjort något bra. Ju barnsligare, desto roligare🤪

Annons:
Monstertassar
11/19/13, 10:01 PM
#7

Min hund är leksaker, leksaker, leksaker ta leksaken från mattes ficka och spring!

Vi har en speciell kampleksak till agility för att hon ska fatta att just den leksaken betyder agility vilket motiverar upp och hon får galet mycket fart för att vara en schäfer på 35 kg.

Nellieegustavsson
11/29/13, 8:30 AM
#8

Jag har också en speciell leksak till när vi tränar agility, och han fullkomligt ääälskar den! ;D Varje gång han ser den/jag tar fram blir han hur taggad som helst ;) Men han älskar verkligen agility och han blir super glad och taggad när jan märker att vi ska till agility planen ;)

IngaTrnqvist
11/30/13, 4:18 PM
#9

Brownie är inte alls intresserad av leksaker som belöning. 
Godis funkar, men jag vill helst inte ge det när vi tränar agility då han hastar i sig det i farten och jag är rädd att han sätter i halsen. Vi brukar alternera belöningarna mellan godis, spring och brottningsbus.

[MinIda]
11/30/13, 6:08 PM
#10

Här kommer olika belöningar 😃

Upp till toppen
Annons: