Annons:
Etikettträning
Läst 702 ggr
elindoris1234
2013-11-22 10:14

Agility hjälp

Min hund är jätte duktig i agillity. Men hon springer mest för godis och jag vet inte vad jag ska göra. Så fort någon säger godis så springer hon dit.

Annons:
Frida B
2013-11-22 13:20
#1

Jag förstår inte riktigt frågan, vad behöver du hjälp med? :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[annajohannas]
2013-11-22 13:42
#2

Du kan lägga upp lite godis i en skål, och sätta den på golvet/marken. Hon får absolut inte gå dit förrän du säger "varsegod". Träna detta, och utöka när du märker att hon lyder dig. Då kan du lägga lite godis direkt på marken, men hon får inte ta det förrän, du gett din tillåtelse. Du kan även träna in på henne, en leksak som är poppis. Och gå ifrån godis, till leksaken i stället.

Sugar Mist
2013-11-23 02:34
#3

Börja med leksaksbelöning och träna på att kunna jobba utan godis, utan godiset kommer efteråt ändå och hon inte behöver stressa för att äta godiset. När det gäller spring till godis får du börja arbeta ut det ordet. Säg godis när hon inte får godis och be andra i din omgivning göra samma sak.

-

Michaela-N
2013-11-23 10:52
#4

Vill hon ha godiset har du ju definitivt hittat rätt belöning som motiverar henne! Ta det till din fördel. Om hon springer i väg när hon ser någon annan ha godis i handen eller ropar "godis!", be personen att inte ägna hunden någon uppmärksamhet, då blir det inget självbelönande beteende.

Upp till toppen
Annons: