Annons:
Etikettoff-topic
Läst 720 ggr
[MinIda]
2013-12-31 14:40

Gott nytt år :)

Gott nytt år till er alla. Hoppas ni får de bra nu framöver. Hur är det med er/era hund/hundar, är de rädda för fyrverkeriet och smällandet ?

Vad anser ni om fyrverkerierna, tycker ni det är nödvändigt, hur skulle ni vilja ha det, skulle det få skjutas någon timme eller som det är just nu. Nyfiken så svara gärna 🙂

Annons:
[MinIda]
2013-12-31 14:44
#1

Själv tycker jag fyrverkerierna inte är nödvändiga. Jag tycker i stort sett att man skjuter upp pengarna i luften för några sekunders ''glitter''. Sedan för hur mycket skador det kan ge till djur både tama och vilda, så nej.. Inte lönt sig tycker jag.

Känner så många djur som har dött av stress/chock vid raket firanden. Det mest tragiska var nog då en jag känner var i stallet med sin häst, för att lugna den. Just då smäller en smällare utanför och hästen blir så rädd att den börjar sparka runt i boxen, ägaren blev förlamad och hästen avlivades. Och bara på grund av att någon skulle ha roligt med en smäll. 

Detta är dock min åsikt. Fint att se på, självklart. Men nödvändigt, nej.

Frida B
2013-12-31 15:17
#2

Här hemma finns för tillfället ingen hund, men marsvin och hamster. Jag vet inte hur hamstern reagerar, men hon går förhoppningsvis och lägger sig i sitt hus under det värsta, det gör hon alltid när det blir för mycket. Mina marsvin bryr sig inte, dom har varit med om mycket och brukar inte bry sig. Imorse sågade pappa med en väldiht högljud såg vilket lär fruktansvärt högt, sprang ner och kollade marsvinen och möttes av två väldigt nyfikna grisar som stod mot gallret pch undrade vad som hände… Så dom går det ingen nöd på :) Trist det som hände, att vissa inte kan tänka på vart dom skjuter… Jag tror inte att det går att förbjuda raketer helt, men att man kan begränsa det till att man endast får smälla kvart i 12 till kvart över 12 typ.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[MinIda]
2013-12-31 15:29
#3

#2 Jo begränsning skulle dom kunna ha.. Det är ju från klockan 18.00 till runt 2.00 om jag minns rätt. Men här skjuter dom redan på morgonen, vissa. Inte alla, men då det ändå är så pass lång tid så kan dom väl nog vänta. 

Tycker det skulle kunna vara gott och väl bara 1-2 timmar man får skjuta. 🌛

[MinIda]
2013-12-31 16:41
#4

Nu har det börjat då… Hörde redan en hund gnälla högt och börja skälla,yla. Tycker så synd om djuren. 😕

Frida B
2013-12-31 23:21
#5

#4 stackarn… Där jag är nu har dom respekt för djuren, vi får intesmälla för att det finns kossor, hästar och höns i närheten :) så finns knappt några fyverkerier alls :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
2014-01-01 20:11
#6

Gott nytt år. Flynn är helt obrydd, min lilla stjärna.

-

Annons:
Blodfot
2014-01-03 10:41
#7

Det bör förbjudas, helt onödigt och bara förstör. Jag har en livrädd hund som hatar smällare, känns många som har det.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Upp till toppen
Annons: