Hinder

"Agilitypark"

2014-02-18 07:33 #0 av: LouiseKW

Jag hade tänkt bygga egna hinder så man kan träna agility hemma också.

Vill gärna ha tips på hur man kan bygga bra hinder, tunnel och slalom eller om ni vet något ställe där man kan få tag i det billigt. Jag kan tyvärr inte slå ner plaströr i marken för att ha till slalom då vi har väldigt mycket sten i vår jord så funderar på att få ihop en slalom på en bräda som är lätt att flytta runt.

www.jacktrassel.wordpress.com - allmänt om vår träning och det dagliga livet

www.thejackrusellterrier.wordpress.com - I huvudet på en Trassel, en annorlunda blogg sett ifrån Ackes perspektiv. 

Sajtvärd på Modelljärnväg

Anmäl
2014-02-18 12:15 #1 av: VStromberg

Slalom på en "bräda" funkar rätt bra faktiskt, om man bygger det som ett "tävlingsslalom" ser ut. :)

Jag tänker på ett sånthär slalom:

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Anmäl
2014-02-18 13:53 #2 av: LouiseKW

Ja, något sådant hade jag tänkt göra :) och ett par hinder och en tunnel. Dem större hinder får vi nog låta bli att bygga själva, så där får vi åka och låna BK.s hinder om vi behöver träna på det :)

www.thejackrusellterrier.wordpress.com - I huvudet på en Trassel, en annorlunda blogg sett ifrån Ackes perspektiv. 

Anmäl
2014-02-18 19:32 #3 av: Cahira

Tror rusta har några hinder..? Funderar Har haft iallafall! 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl
2014-02-18 19:44 #4 av: LouiseKW

Får kolla där, vill ha så billigt som möjligt då man tyvärr har blivit arbetslös :)

Anmäl
2014-02-18 22:17 #5 av: Frida B

Japp rusta har bra hinder! Några iaf :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och medarbetare på Agility ifokus             
(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2014-02-19 07:48 #6 av: LouiseKW

Får åka till Rusta och kolla vad dom har :)

Anmäl
2014-02-22 00:47 #7 av: isla

Hööks har (www.hooks.se). Rusta brukar få in lagom våren/sommaren (om de inte har ändrat och har året om nu, det har jag ingen koll på). :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.