Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1096 ggr
VStromberg
2/21/14, 6:30 AM

Jag är sååååå valpsjuk!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har inte vart valpsjuk på ett bra tag, men nu när jag har tingat min valp så går varje dag segt och jag längtar så mycket!

Idag tänkte jag börja valpsäkra lägenheten, fastän det är 18 dagar kvar innan jag hämtar henne.
Hur förberedde ni ert hem och er vardag innan ni tog hem valpen?

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Annons:
Tequilaboj
2/21/14, 6:36 AM
#1

Fyy vad jag är avundsjuk! Är så stört sugen på en Beaglevalp men det lär inte bli förens om …låång tid :(

Innan min vovve flyttade in gjordes inte så mycket. Men grinden till trappan stängdes och det städades så inga konstigheter skulle finnas framme. Mattan i sovrummet byttes ut mot en slit och slängmatta i nån månad!

Lycka till med valpen!

Cahira
2/21/14, 6:37 AM
#2

Städade undan ALLT som kunde vara intressant för valpen, la mig på golvet för att få en bättre valpvinkel. Tejpade upp kablar som jag inte kunde täcka med möbler eller flytta nån annanstans. Skaffade skålar, mat, koppel, adjustable halsband, m.m. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

VStromberg
2/21/14, 6:41 AM
#3

#1 En beaglevalp tar väl inte mycket plats? Bara att skaffa en det ;)

#2 Åååh herregud, det låter som att jag kommer få en lång dag städning och plockning! 😃

Godmorgon på er förresten!

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Tequilaboj
2/21/14, 6:46 AM
#4

Eller hur! Meen vill inte pusha pojkvännen för mycket då han välkomnat min hund trots att han är liite rädd och inte är så himla förtjust i hundar. Dock börjar han omvändas lite 😃 Dessutom fåick jag flytta in hamstrar, fiskar och en ödla, hehe.

Har heller inte råd riktigt. :(

God morgon!

Cahira
2/21/14, 7:18 AM
#5

#3 Ju mer du städar innan valp, desto säkrare och lättare. :) Du kan skaffa grindar om du vill ha paus i huvudet ibland och stänga in dig i ett rum med valpen utan att stänga en hel dörr. Lättare att hålla koll på en aktiv valp i ETT rum än ett helt hem. Dom är snabba små tjuvar! 

Frodos favoritleksak är, förutom allt han stjäl, toapapper. Han äääälskar att slita sönder toapapper! Men han stjäl även glasögon rakt från ansiktet, tvdosan, mobilen, lypsyl, och sjuhundrafemtioelva andra saker som inte är fastspikat i taket. ;)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Malin688
2/21/14, 7:28 AM
#6

Vad är det för valp du har/ska skaffa? :) 

Är sjukt sugen på en fralla! :D

Blandad kompott är en bra kompott :)

Annons:
.m.m
2/21/14, 8:00 AM
#7

Vad mysigt. Stort lycka till! :D

[Lillmatten]
2/21/14, 9:06 AM
#8

Innan vi fick hem vår valp i somras så köpte vi valpfoder, bestämde alla regler som skulle gälla så inte alla i huset har olika regler, tog undan alla mattor, köpte leksaker,satte upp grind i trappan och stor städade hela huset på småsaker som kunde tänkas ligga under soffor m.m. Det är säkert något jag glömt men jaja ;) 

Lycka till med valpen! 😃

Jetaime
2/21/14, 10:11 AM
#9

För mig gick det så fort från att jag bestämt mig och pratade med uppfödaren innan jag hämtade, bara ett par dagar. Men blev att plocka undan och gömma sladdar och fixa med säng och grajor. Så himla kul och mysigt att förbereda inför valpen!

Frida B
2/21/14, 8:24 PM
#10

Absolut inte okej, du smittar ju oss andra med din valpsjuk! Farliga grejer det där… Tur att man är vaccinerad mot valpsjuka (NOT) ;)

Skämt åsido, vilken liten sötnos! Jag är extremt valpsjuk, alltså riktigt valpsjuk… Och min valp kommer om förhoppningsvis… 2 år? Haha! Kanske möjligtvis 5 år… Suck… Men grattis till att bli med valp!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
2/21/14, 8:36 PM
#11

Jag är allt annat än valpsjuk, min gosse räcker gott och väl haha! Ladda upp med tuggben bara! Massa olika material i leksaker och en jädrans massa godis. 2kg försvann på en månad ungefär, så godis är väääääl behövt.

-

smurfan-13
2/21/14, 9:56 PM
#12

Haha, här valpsäkrades ingenting! Har visserligen småbarn (som vi inte barnsäkrat för heller), så det finns en barngrind uppsatt för avdelning av lägenheten, men utöver det så fick valp komma in i den vardag o det liv vi lever, som det är, med massor av småprylar, barnleksaker, andra djur etc och det gick super. :)

Då valpen importerades från Finland var det dock en del pappersarbete och tillståndsansökning mm som skulle fixas innan, så där fick jag lägga en hel del tid. Samt boka flygresa och fundera hur vi skulle lösa hela den biten smidigast.

Fick hem världens supervalp som klarade 12 timmar på flygplats + resande utan bekymmer och sen traska in hemma hos oss m 2 vuxna hundar, en katt o ett gäng gnagare m stor glädje o nyfiken het bara :)

Cahira
2/21/14, 11:48 PM
#13

#11 Ja gud jag tror vi går igenom 5-8 tuggpinnar per dag just nu! 😮

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Sugar Mist
2/21/14, 11:59 PM
#14

#13 Ja, helt galet….! torkade kalvöron håller ett par dagar för flynn, testa det!!

-

Cahira
2/22/14, 12:04 AM
#15

#14 Mja, om tugget är för svårt att tugga så tuggar han på mig istället. >_< men tuggpinnar har bra storlek! Och jag hittade ett billigt 100pack så jag har så jag klarar mig. 😂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Sugar Mist
2/22/14, 12:05 AM
#16

#15 Det är inte svårt att tugga på, är gott och håller länge. T.o.m. fröken kräsen gillade dom!

-

Cahira
2/22/14, 12:08 AM
#17

#16 Får se om man hittar några. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

smurfan-13
2/22/14, 2:11 PM
#18

Min valp tuggade på ALLT! Trots mängder m leksaker, tuggben och annat tillåtet var han tvungen att testa det mesta som fanns tillgänglig att tugga på, tex betongväggen ;) Idag nöjer han sig iaf m tuggben i mängder, bäst funkar helt klart riktiga ben av olika slag!

VStromberg
2/22/14, 4:13 PM
#19

#4 Aw, men tiden kommer när du kan skaffa en valp! :)

#5 Grindar har jag några stycken :P Här hemma är det "sluss-system" som gäller! Katter, kattmat, löptikar, hanhundar.. Ja jisses vad skulle jag göra utan grindarna?!

#6 Det är en Belgisk Vallhund/Malinois! 😃

#10 LOL 😂😂

#11 Godis håller jag på att ladda upp med.. Ugnen går för fullt och jag torkar hjärtan, lever, magar osv.. Känns som att det kommer behövas 😉

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

VStromberg
2/22/14, 4:14 PM
#20

Jag tänkte torka egna hudben och även köpa upp ett lager revben och kycklingklubbor, det håller ju ett tag för små valptänder i alla fall! 🙂

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Annons:
nadilda
2/23/14, 3:42 PM
#21

Vilken sötnos, förstår din valpsjuka! 😍

Jag är också riktigt galet valpsjuk, men jag får vänta till tidigast nästa sommar! 😭 Men då kommer jag skaffa min första helt egna hund, en liten lagottotjej! 😃❤️ Men jag är så otroligt glad att jag har Dolly här hemma och roa mig med! 💋

Upp till toppen
Annons: