Annons:
Etikettträning
Läst 679 ggr
Wezza
2/24/14, 3:25 PM

Hur ofta tränar ni?

Ja som rubriken lyder, hur ofta tränar ni? Dvs hur många dagar i veckan och hur länge varje gång? Tränar ni hemma eller på klubben? Skriv gärna ras och ålder på hunden/hundarna 🙂

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Annons:
[Neoverona]
2/24/14, 3:29 PM
#1

Vid bra väder på vår/sommar/höst så tränar vid 3-5 ggr/veckan, mindre pass. Oftast hemma, men försöker träna på klubben minst en gång i veckan. När vi tränar hemma blir det träning på 5-10 minuter, på klubben blir det effektiv tid 15-20min max sammanlagt.

Australian Shepherd, 21 månader :)

VStromberg
2/24/14, 4:05 PM
#2

Jag har tyvärr inte tränat något sedan i somras.
När jag är aktiv med agilityn så tränar jag ungefär 1-2ggr/veckan på klubben och lite smått hemma på gården någon dag i veckan.

Blandras Greyhound/Dalmatiner, 5 år gammal.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Frida B
2/24/14, 4:09 PM
#3

På bk typ 1 gång i månaden, hemma ca 1-2 ggr i veckan då jag bara har honom på helgerna. Svensk Lapphund/Tibetansk Terrier 1 1/2 år.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Cerrolyn
2/24/14, 7:50 PM
#4

Ras: Schäfer
Ålder: 5 måsnader.
Tränar just nu slalom ca 3 min varje dag då det ingår i mitt "Veckans fokus", men vi har precis börjat.

**MVH Cerrolyn

Jetaime
2/25/14, 7:08 PM
#5

Nu har vi inte tränat nått sen i höstas då vi inte haft någon möjlighet att att träna eller att komma iväg och så. Men innan dess var det 1-2 ggr i veckan och när vi kommer igång igen till våren kommer det nog ligga runt 1-2 ggr beroende på vad vi kommer hinna med.

Sugar Mist
2/25/14, 9:23 PM
#6

Inget. Vi lägger fokus på att få en bra, stabil vardag istället :)

-

Annons:
IngaTrnqvist
2/26/14, 8:56 PM
#7

Ingenting alls på vintern, på vår/sommar/höst tränar vi någon/några gånger i veckan. Vi tränar mest hemma, några minuter åt gången. Blandras papillon/schipperke, 5,5 år.

Wenniz
3/2/14, 8:28 AM
#8

Min ena aktiva tävlingshund tränar under vintertid kanske 3 dagar i veckan, men då är det bara kondition - ett extra plus om det är snö ute för då behövs det kanske bara 10min plumsande i snön. :)

Annars nu när det börjar gå mot vår tränas det 6 dagar i veckan med med varierad träning för hennes kroppsskull. Anledning till 6 dagar i veckan med träning är att hon även tränas i Racing. Men när det tränas 6 dagar i veckan tränar man ju inga längre stunder förutom när man är på klubben. :)

Utöver väldigt mycket kroppsarbete tränar vi mycket kontakt övningar och lydnad som kräver mer hjärna än kropp. :)

Jag har en Whippet tik på 3 år :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Monstertassar
3/15/14, 10:48 PM
#9

Ras: Schäfer

Ålder: 2 år

Tränar: Mest på klubben, men en gång i månaden händer de hemma. Jag lär träna runt 1 gång i veckan nu, men förr var de kanske varann vecka eller så. Egentligen inte så ofta som jag velat, men behöver skjuts och därför blir de inte av.

Dock så tar vi 1-2 timmar till träning när vi allt tränar. Massa pauser i mellan då matte ensam måste bygga om vilket tar tid.

Ellensandahl
3/17/14, 7:38 AM
#10

Varje söndag på klubben och var tredje dag hemma brukar det bli, fast det beror på.. På klubben brukar det bli ca 15 min å sen paus 15 min paus 15 min paus sen åker vi hem! Hemma kanske 10-15 min varje gång det beror också på vad man gör osv.

Ellensandahl
3/17/14, 7:38 AM
#11

Varje söndag på klubben och var tredje dag hemma brukar det bli, fast det beror på.. På klubben brukar det bli ca 15 min å sen paus 15 min paus 15 min paus sen åker vi hem! Hemma kanske 10-15 min varje gång det beror också på vad man gör osv.

Upp till toppen
Annons: