Annons:
Etiketttävling
Läst 329 ggr
Frida B
3/14/14, 11:08 PM

Mäta hunden inför tävling?

Jag har aldrig tävlat med hund. Någonsin! Så känner mig ganska vilsen… Men har läst, och läst, och läst. Bara en sak jag inte riktigt förstår.. Första gången ska hunden mätas va? Och det skrivs in i tävlingsboken? Men kan man fixa det på plats, eller gör man det någon annan stans? Hur funkar det?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
[Neoverona]
3/15/14, 9:15 AM
#1

Det stämmer! Det ska skrivas in i tävlingsboken. Mätning sker på plats, men skulle nog inte vara något problem om du mätte innan på någon annan tävling. Mätning som mätning. Om du känner dig osäker på det mejla arrangören, de hjälper gärna.

Frida B
3/15/14, 9:16 AM
#2

#1 oh, tack! Är så nervös inför allt detta :s

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Kitten86
3/15/14, 10:21 AM
#3

Jag mätte River första gången på min hundklubb där vi har en auktoriserad "mätare". Men då River ännu inte var 18 månader så var mätningen inte officiell. Slutgiltiga mätningen gjorde vi sen på hans första officiella tävling, det görs då av domaren. I de PM som skickas ut brukar det stå vad som gäller på just den tävlingen vad gäller inmätning.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: