Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1049 ggr
Frida B
2014-03-22 19:11

Vad har ni gjort idag?

Vad har ni och era hundar gjort idag? :)

Idag tog jag och Nimbus (efter jag övningskört) en härlig promenad på en och en halv timma, med lite dogparkour och skog.  Sedan träffade vi på ett rådjur, och han hittade även en bäck som han rejsade runt i ett bra tag. Synd bara att jag inte kan ha honom lös (han sticker på vilt, och detta var i skogen). Men men, man kan inte få allt! Han fick även träffa en Field Spaniel (som jag varit hundvakt åt några gånger) och en lika gammal Schäfertik :)

Passade på att passivitetsträna, så vi satt i en kvart och bara njöt av solen. Inga problem, då Nimbus är en livsnjutare han med! 😃 Precis innan vi kom hem körde vi lite fritt följ, och lite rallylydnad. Han tycker det är så kul, fnyser hela tiden haha!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
CelsiusT
2014-03-22 20:33
#1

Har gått en promenad på en timme i skogen med hunden lös som vanligt. Han fick nosat och sprungit lite med några pinnar. Sen har vi tränat ingångar i slalom i flera omgångar. Har slalompinnar i trädgården så går ut med typ 5 godisar åt gången och jobbar bara dom godisarna och går in igen, för att han ska hålla lugnet och koncentrationen. Och då vi jobbat ingångar så är det när han är på min högra sida, vänster sida fungerar redan bra (så det har vi avslutat med varje gång för att få en smidig avslutning). Sen har jag tränat inne på "fot" fast på höger sida (kallar det "sidan") för att få honom att jobba bättre från min högra sida (som grundkunskap för slalomen). 

Alla andra hinder fungerar oavsett var jag är, han är aldrig beroende av min position men slalom har aldrig gått att få till ordentligt, där är han slarvig som tusan när han är på höger sida.

Medarbetare på westernridning.ifokus

VStromberg
2014-03-24 00:56
#2

Hållt igång med valpen, vart på bio.. Lite annat smått och gott.. 😛

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Frida B
2014-03-29 18:52
#3

Puttar denna tråden lite, någon som gjort någonting speciellt idag? :)

Vi har varit på Lerums bk för första gången och kört lite agility, och vilken fin plan! Och solen lyste, det var jätteskönt och vi hade verkligen jätteroligt! Och Nimbus börjar bli så duktig, han har sån fart numera :) Har lite problem med däcket, vill gärna gå emellan, men det ska nog gå att ordna till tills tävlingen startar!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fruset blåbär
2014-03-29 19:04
#4

Idag har vi haft avslutning på agilitygrundförberedande kursen jag varit instruktör för - efter så tränade jag båda mina hundar.

Lilla Extra 6 månader har fått börja med enkla körövningar, tunnlar och säcken 🙂 Hon älskar det och oavsett vad som händer så jobbar hon koncentrerat!

Dizzy har vi finslipat lite inför tävlingen imorgon! 😂

VStromberg
2014-03-29 21:36
#5

Jag har haft fullt upp med stalljobb, valpjobb och som lite extra plus i kanten så har jag skadat foten och kommer få hoppa på kryckor ett tag… 😐

Vill också träna agility…

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Frida B
2014-03-29 22:42
#6

#4 lycka till på tävlingen imorn! Berätta gärna hur det gick sen! :D

#5 krya på dig, inte kul med en skadad fot!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
CelsiusT
2014-03-30 16:27
#7

Började dagen med en mysstund i sängen, det älskar vovven. Sen fortsatte vi med en härlig promenad i solskenet, underbart. Helt vindstilla och underbart värmande solstrålar. Sånt som gör en pigg och glad. Sen nu på eftermiddagen så tog vi oss en tur upp till klubben och tränade lite agility, första vändan dit sen i höstas (skäms på mig, har ju så nära dit så det är löjligt, får skylla på att jag mått så dåligt pga graviditeten).

Medarbetare på westernridning.ifokus

Michaela-N
2014-03-30 17:58
#8

Tävlat, disk på båda loppen 😭

Frida B
2014-03-30 18:02
#9

#8 synd! Bättre lycka nästa gång! Vart tävlade ni? :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Michaela-N
2014-03-30 18:03
#10

#9 Strängnäs, typ kaosigt lopp men stolt över att han fixade slalom där helt själv på andra försöket. 😃

Frida B
2014-03-30 18:10
#11

#10 ja slalomet satte ni jättefint tycker jag! Men även hundar har sina dåliga dagar haha, det syns att han hade kul iaf!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fruset blåbär
2014-03-30 20:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Tävlat i Strängnäs idag klass II medium. Gick väl sisådär resultatmässigt men vad skoj vi har tillsammans mitt ❤️ och jag 😃.

Jag är supernöjd för jag ser ändå att vi gör framsteg ihop och så småningom kommer det också att resultera i resultat!

Wenniz
2014-04-05 09:40
#13

Idag har vi bara hunnit med en morgon prommis i 30min - Morriz fick följa med våran skadade hund för typ första gången på 1½ månad så hon var glad och nöjd trots den korta promenaden.

Planer för idag är att träna lite inkallning, efter löpet har hon blivit otrolig "olydig" och lyssnar inte för fem öre utan går och filosoferar lite för sig själv haha. Idag ska vi också träna tunnel, slalom och kontaktfältet då på Måndag startar våran första Agilitykurs tillsammans. Vi ska även försöka hinna med att cykla (hunden springer bredvid såklart ;) ) eller att både jag och hon springer i ca 30min.

Det roligaste blir nog allt att min andra hund ska för första gången efter sin operation få träna lite lättare saker så slalom genom koner istället för pinnar får det bli och sedan springa över lite kavaletti för att träna benlyft. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Annons:
Upp till toppen
Annons: