Annons:
Etikettträning
Läst 749 ggr
Michaela-N
3/25/14, 8:24 AM

Kampvänliga leksaker?

Jag har börjat belöna Kenzo med lek istället för godis när vi tränar, då det känns effektivare.

Just nu kampar vi med egengjorda kampflätor, men deras hållbarhet är ju något begränsad och trots att jag kan göra dem själv är det ju några minuters arbete ändå. 

Undrar därför vad ni har för tips på kamptåliga leksaker för en ca 25 kg-hund? Vad tränar ni själva med?

Annons:
Sugar Mist
3/25/14, 8:48 AM
#1

Biltemas tuggflätorish. Billiga och bra, höll för både Opsis kamperier och nu valpens krokodilkäft.

-

Michaela-N
3/25/14, 8:56 AM
#2

#1 Tack, ska kolla upp dom!

Frida B
3/25/14, 1:42 PM
#3

Kampskinn. Hade det till Nadja (har fortfarande kvar det) och hon älskade det, och det höll. Hon var STARK, riktigt stark! Och slet och drog, var inte många saker som höll. Men denna höll, är fortfarande hel faktiskt. Men den används ite längre.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

smurfan-13
3/25/14, 8:30 PM
#4

Jag skulle satsa på en kvalitetskamp m bungie om jag hade en stor stark hund. Betydligt mer skonsamt mot ens egna axlar och mot hundens kropp!

Själv kampar jag inte m något annat (om jag får välja) m min hund på 14 kg ens. Tug-n-uff har superbra leksaker som håller för ordentlig kamp (men är ju inte till för att ligga o tugga på tex)

smurfan-13
3/25/14, 8:31 PM
#5

tug-e-nuff menade jag :)

VStromberg
3/26/14, 12:38 AM
#6

Kampdutt från Gappay 🙂

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Annons:
Jetaime
3/27/14, 8:22 PM
#7

Flossknuten från biltema funkar fint här hemma :)

Michaela-N
3/29/14, 11:43 AM
#8

Tack för alla tips 🙂Lutar åt en tripp till Biltema.

Michaela-N
4/26/14, 10:18 PM
#9

Är det någon som har en s.k boomer boll? Lutar åt att jag letar upp en i passande storlek och provar den. Hur pass "fick-vänlig" är den? Får den plats i fickan?

 http://animail.se/natboll-boomer-vanlij.html

Cahira
4/29/14, 3:23 AM
#10

Strimla gamla (rentvättade) jeans och fläta och knyt ihop. Jag lovar, tåligare kan du inte få! 

För att undvika remsor och trådar rekommenderas att fålla in kanterna på remsorna innan man flätar. :)

Tillägg: Och för riktigt starka hundar kan man sy ihop flera remsor till tjockare remsor innan man flätar alt. klippa dubbelt så breda och vika. 😉

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: