Annons:
Etikettträning
Läst 1416 ggr
Ellensandahl
4/2/14, 4:59 PM

Uppehåll?

Hej igen! 

Jag och min hund kommer ha ett uppehåll från agilityn i ca 1,5 månad då vi har snart hållt på med agility i ett år så undrar jag om han kommer tappa allt vi har lärt oss? Känns lite jobbigt då vi har tränat rätt hårt och sen taappa allt:( 

Tacksam för svar!!

Annons:
Frida B
4/2/14, 6:43 PM
#1

Absolut inte, vet många som tar uppehåll på vintrarna som inte tappar :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

smurfan-13
4/3/14, 6:27 PM
#2

Absolut inte! Kanske får det tom motsatt effekt. ;) Träningsuppehåll kan ibland leda till att hunden hinner "smälta" det den lärt sig och helt plötsligt kan den saker bättre än den gjorde innan ;)

[Neoverona]
4/4/14, 1:11 PM
#3

Tycker allt blir mycket bättre med vila! Vilade min yngsta i 6 månader från agility, och vi kom tillbaka bättre än någonsin :)

CelsiusT
4/5/14, 4:21 PM
#4

Tror knappast att din hund kommer tappa. Det kan bli lite annorlunda, men oftast är det till det bättre. Min hund blir lite överladdad när han fått vila en längre tid (menar då mer än 1mån) från agility. Men vi är snabbt samkörda igen när vi väl drar igång. Jag har alltid paus några månader över vintern, inga problem.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Ellensandahl
4/5/14, 4:42 PM
#5

Åh, vilken lättnad. Han ska nämligen till öland i en månad då hunddagiset stänger, han får alltså följa med mormor till öland. Skönt att höra att han inte kommer tappa ngt!

Tack för alla svar.❤️

VStromberg
4/12/14, 11:23 AM
#6

Lycka till! 🙂🐶

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: