Annons:
Etikettinlärning
Läst 443 ggr
[Konstig]
2014-04-21 23:17

Hur ska man börja?

Hur ska man börja om man funderar på agility? för det första finns det några bra länkar? och hur tränar man, sett Agilityhinder för hundar och allt möjligt på djuraffärer.

Har en riktigt aktiv jack russel terrier men hon är inte lydig överhuvudtaget så agility kanske inte är något för oss? vet inte :)

Annons:
Frida B
2014-04-22 10:17
#1

Bara du kan ha hunden lös bland andra hundar så är det bara att tuta och köra! Hur man börjar på bästa sätt är väldigt individuellt, jag började med att lära in handtarget, och starter, och kroppskontroll. Men det var för att han var 11 månader och inte färdigvuxen än. Sedan gick jag en kurs när han var mogen för det, det kan jag rekommendera!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CelsiusT
2014-04-22 14:00
#2

Som sagt, hunden ska kunna jobba lös trots andra hundar runtomkring, annars spelar lydnad inte så stor roll.

Bästa är att gå en agilitykurs (där preciseras och vilka förkunskapskrav som finns), så ni får en bra start. Kan bli farligt om man börjar köra utan att få hjälp med inlärning av hindren. Det blir dessutom så mycket roligare om man vet vad man gör (vilket man får lära sig på kurs).

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: