Annons:
Etikettallmänt
Läst 1405 ggr
Fialialej
2014-05-04 13:46

Positiva tråden!

Har sett sånahär trådar på andra sidor och tycker att de är trevliga så vill gärna sprida vidare… :)

Skriv något positivt som hänt eller händer framöver. Både stort och smått. Gärna relaterat till Agility, men allt är såklart välkommet! ☀️

"På natten är alla katter svarta"

Annons:
Fialialej
2014-05-04 13:47
#1

På onsdag börjar jag och Alva en grundkurs i Agility. Jag är såååå taggad! Det här har jag sett fram emot ända sen jag fick hem henne! :D

Håll tummarna för oss!

"På natten är alla katter svarta"

Cahira
2014-05-04 13:50
#2

Bra initiativ! Håller helt klart tummarna :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Frida B
2014-05-04 21:43
#3

#1 gud vad kul, lycka till!

Idag tränade vi på bk, lite nervöst var det sen incidenten förra gången… Men denna gången gick det super! Han tog vippen utan problem, visst lite läskigt är det men på kursen var det jäääätteläskig! A:et tar han ocså perfekt, har bara testat på det hindret. Jag byggde en liten minibana, och han tog hela felfritt på första försöket! Bästa träningsomgången so far! :D

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Mapel
2014-05-04 22:00
#4

Häromdagen så körde min lilla skrutt ett superfint slalom. Vi har knappt tränat med så många portar så det var superkul att han tog det så snabbt och säkert som han gjorde! 

Matte är jättenöjd! :D

Fialialej
2014-05-05 08:55
#5

Idag gick vi förbi ett helt gäng hundar (hunddagis antagligen) och alva brydde sig inte det minsta! Woho! :)

"På natten är alla katter svarta"

Fialialej
2014-05-07 21:30
#6

FÖRSTA KURSTILLFÄLLET PÅ AGILITYN IDAG! Jag är så himla nöjd! Det gick hur bra som helst och både jag och Alva hade jätteroligt! Full fokus och jätteduktig var hon! Vi fick lite läxor till nästa gång och jag är supertaggad på att börja träna. :)

För övrigt bra upplägg på kurstillfället och verkar vara väldigt effektiv och målinriktad kursledare. Precis som jag vill ha saker och ting. :)

"På natten är alla katter svarta"

Annons:
Sugar Mist
2014-05-07 22:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Förra veckan hade vi agility på schemat på kursen och första gången vi testade det på riktigt, innan har det varit mest lattjolajban på plan med lite tunnlar, och jag blev genuint förvånad på vilket hindersug och vilken attityd han hade. Lyssnade skitbra både med och utan godis i handen och följde mig superbra. Vi tränade lite olika kombinationer och olika byten och han fattade toppenbra. Han gillar inte att vara på min vänstra sida dock, så vi tränade lite på det och efter det så var det no problemas.. Känner att han kommer bli en rolig hund på banan sen! (Denna bilden är dock nästan 4v gammal och där körde vi freestyle.. lilla råttan<3)

-

Jetaime
2014-05-08 10:14
#8

Agilityträning idag! :D (ikväll.. så ska bara jobba först och sådär..)

emsyzz
2014-05-17 15:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Imorse tränade vi agility pch trots att han var riktigt trött gjorde han sitt allra bästa! Jättekul!:D

Cahira
2014-05-18 01:53
#10

Positivt: Idag är första riktiga varma dagen och löven har ÄNTLIGEN slagit ut! Snart kan jag börja bygga bana! 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

IngaTrnqvist
2014-05-20 20:57
#11

Omlärningen av slalomet har verkligen gett resultat. På några veckor har han gått från tveksamma slalom till snabba och säkra och kan skickas från alla håll och kanter. Bästa Brun <3

(Han är lite trött i videon, därför går det inte så snabbt)

Wenniz
2014-05-27 17:21
#12

Igår var sista kursdagen för mig och Morriz, sista träningen med gruppen gick super! Jag är så otroligt nöjd med min vovve som bara efter 7 gånger tar alla hinder inklusive alla kontakthinder, vilken super hund jag har. 😃 Igår tränade vi även på små banor vilket jag inte trodde Morriz skulle klara av då hon har många gånger lite för mycket koll på mig och glömmer lite då och då vad hon ska göra, men icke sa nicke denna hund tog alla hinder med bravur trots att matte slirade på slutet och låg på marken och ålade. 🙂

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Wenniz
2014-08-14 09:45
#13

Igår tränade vi agility för första gången på nästan 2 månader! Hade inga förväntningar alls, vi började bara med slalom för att kolla om hon fortfarande kom ihåg och snacka vilket sug och fart hon hade i slalomen! Dock hade hon lite bråttom genom det så hon missar några pinnar ibland. ;)

Testa även byten och jag har valt att använda bakombyten för de flesta gånger då det är omöjligt för mig att hinna med framförbyten ibland med en supersprint Whippet 😛 Bakombytena satt som smäck och farten var det inget fel på alls, blir så glad å taggad så lite mer träning och snart är det dags för tävling. 😃

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Annons:
Wisby9211
2014-08-14 11:25
#14

Den 29 Augusti får jag hem min Dvärgpinscher på 14 veckor som jag ska börja träna agility med :P

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Ellensandahl
2014-08-14 20:19
#15

Idag hade jag en riktig bra agility träning med Ponyo (mellanpudel) Nu kan han fyra pinnar slalom snabbt och vi körde korta kombinationer med olika byten. Han var såå duktig. Nu på kvällen tog jag med min andra hund (sheltie) till klubben och körde på en bana som stog uppställd, gud vilken fart hon har vi körde riktigt svåra lösningar (för att träna) och hon klara det hur bra som helst. Duktiga hundar! A-hindret med Ginny var däremot fortfarande lite läskigt men vi tränar och tränar och det går framåt:)

Ellensandahl
2014-08-14 20:20
#16

Kul att det går så bra för allihopa btw. 😃

IngaTrnqvist
2015-05-10 15:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Drar fram den här gamla tråden igen, bara för att jag kan!

Vi var på ett öppet hus på ett naturbruksgymnasie idag. De hade ställt upp sina Agilityhinder i en bana så vi gick in och körde lite. Och jösses! Trött efter 12 h iväg på rallytävling igår? Närrå, agilityploj är det bästa som finns! Skutt och framåt och genom och uppåt och sakta och ultrarapid och allt på en gång. Nästan så att jag vill ta upp agility igen, men njä.. Kanske vi kör någon inoff någon gång.

Jetaime
2015-05-10 17:01
#18

Pinne nr 2 i agilityklass 2 trillade in igår! Det blev en tredje plats :)

I ett av hopploppen var platten med (soooom viii kämpat med den!) för första gången denna tävlingssäsongen och hon varken sprang direkt dit till den när vi kom in på banan och TOG DEN DIREKT! No duobts about it!

Monstertassar
2015-05-10 20:15
#19

Idag körde vi en träningstävling och med tanke på att vi inte kommit så långt, han inte ens är 17 månader och aldrig hoppat 55 cm som visa var i en längre bana mera än ett panik test innan(Rev bara ett på två lopp) vi körde så är jag sjukt nöjd med hans presentation!
Känns som att vi har en ljus framtid framför oss :)

Jetaime
2015-05-10 21:20
#20

#18 Ska stå ".. pinne nr 2 i Agilityklass 1…" (vi är inte riktigt i 2:an än, haha)

Annons:
Upp till toppen
Annons: