Annons:
Etikettträning
Läst 578 ggr
molam
2014-05-07 11:37

Min Resa från det här till det där!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HEj hej ska börja träna min väldigt lydiga Beardis hanne idag! han är ett yrväder men älskar att lära sig så här ska ni få flja oss på fåra framsteg, till en början ska det bara tränas väldigt låga hopp som han i princip kan gå över samt tunnel, säcktunnel, Slalom ETC. dvs markliggande hinder Anledningen till detta är att Bearded Collie är en ras som ofta har problem med höfterna nu på senaste, och han är inte röntgad ännu, men ska röntgas nu snart och då blir det lite mer "hopp" på hindren OM inte hans höfter är helt körda vilket det inte verkar som! ^^

Träningen kommer att utföras i hemmet då jag tydligen har fel hundras för Agility, så vi ska införskaffa saker för att bygga, A-Hinder, Balanshinder, Långhinder och vippbrädan i sommar då vi har allt annat! ^^

Presentation då!

Ras: Bearded Collie
Namn: Shaggy
Ålder: 2 (3 i Juli)
Lydnad: KAn om han vill xD
Tidigare erfarenheter: Inga x3
Förhoppningar: Att vi ska få tävla, men enligt klubbarna här i närheten har vi fel ras så det kommer nog inte funka så mina förhoppningar får vara att han blir en underbar Agility hund! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
VStromberg
2014-05-08 20:04
#1

Fin vovve! Klart att ni ska få träna och tävla på klubb, det spelar ingen roll vilken ras man har.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

molam
2014-05-10 00:14
#2

IDag har vi gjort lite "hårdträning"! Nu sitter han  still om det går hundar förbi iaf! ^^ Vilket är ett plus, han strosar själv runt när vi bygger upp banan, Går hundar förbi Blir det lite morr, men ropar jag på han och säger sitt nu som kommer han och sätter sig på min västra sida, nästa steg med lydnaden är att han ska komma självmant om det går hundar/folk förbi.

Vi har även börjar lite smått på själva banan Hoppen är så låga att han går över dom, ringen likaså, men det går någorlunda iaf! Tunneln är det läskigaste han någonsin har sett x-x så undra sa en flundra hur Säcktunneln ska gå.

Imorgon finns hoppet om att 2 slalom finnar ska upp så han kommer in från rätt sida, och slutar det att regna då ska vi testa säcktunneln försiktigt

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: