Annons:
Etikettinlärning
Läst 690 ggr
nadilda
5/17/14, 11:17 AM

Vändningar hit occh dit

Jag går på agilitykurs och vi tränar på att göra massa mystiska svängar och vändningar 😛 Jag upplever mig själv inte som särskilt klumpig och kunde innan jag pajja mitt knä snurra två varv och två håll samtidigt uppe i luften och landa helt still på fötterna, men en framförvänding klarar jag helt enkelt inte av😉 Jag har dessutom en väldigt snabb hund så det underlättar inte precis. Jag kan faktiskt knappt göra det långsamt utan hund utan att det blir fel 😛 Slutar oftast med att jag hamnar på rumpan.

Hur lärde ni er att snurra åt rätthåll och göra alla dessa vändningar?

Sedan så har jag en till liten fråga som egentligen inte har med detta att göra. Men har ni något tips på agilityövningar man kan göra utan att röra sig så mycket eller vad man kan tänka på för att inte skada sig medan man kör? I onsdags hoppade nämligen min knäskål ur led för andra gången under ett agilitypass och det är måttligt roligt 😕

Annons:
Frida B
5/17/14, 1:34 PM
#1

Haha är i exakt samma situation som dig! Eller ja, delvis är, mest var. På kursen så blev jag "balettdansösen" bland deltagarna. Jag snurrade åt höger och vänster, den som hade kroppskontroll var hunden haha! Han sprang in i mig några gånger för jag var i vägen, och jag sprang in i honom… Men helt plötsligt så släppte det! Vet inte varför, men det släppte. Inte på kursen, men en gång ramlade poletten helt enkelt ner haha. Har fortfarande svårt med vändningar, men det går framåt!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Upp till toppen
Annons: