Annons:
Etiketthälsa
Läst 1101 ggr
josefinb
2014-05-18 23:25

Patellaluxation

Jag har frågat på de flesta hundsidor men måste fråga här med. Är det någon här inne som opererat sin hund mot patellaluxation och som sedan börjat träna/tävla agility? :)

Annons:
vafh
2014-07-20 15:12
#1

Ja, Juno är opererad för medial patella luxation på sitt vänstra bakknä, och efter rehab (viktigt) var det inga problem att  köra igång igen. 🙂 Glöm bara inte att söka dispens för att få tävla hos SKK efter operation.  Om det är aktuellt.  Hoppas det är svar på din fråga & Lycka till…

Vania och Juno

VStromberg
2014-07-20 15:25
#2

Har inga erfarenheter av detta, men jag önskar dig lycka till och att du får fler bra svar på din fråga! 🙂

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

josefinb
2014-07-22 00:20
#3

#1 jaha, va skönt! Så du kan köra på som vanligt alltså? :) Min lilla har opererat höger knä och efter rehaben började vi köra lite lätt agility, allt gick sakta och lugnt, hoppbommarna låg på marken. Men nu har även hennes andra knä börjat hoppa ur så väntar ännu en operation, fast på vänster denna gång. Dispens har jag redan sökt, så allt sånt är klart :) men tänkte höra med er andra. Har fått höra massa skit bara för att jag vill träna och tävla henne i agility sen iaf om hon kommer klara de :) #2 tack så mycket! :D

Upp till toppen
Annons: