Annons:
Etikettträning
Läst 738 ggr
Jetaime
2014-05-30 10:31

Nästa träningspass?

Vad ska ni träna på under nästa träningspass? Eller nästkommande kanske man ska säga då vissa saker kan ta lite mer tid :)

Annons:
Jetaime
2014-05-30 10:35
#1

* Få in lika snygga Kontaktfält (2på2av) på bommen och A:et som vi redan har på vippen.
* Få till bättre och kanske mer "passande" byten (vi har precis börjat få in lite jaako-byten).
* Träna på att skicka henne framåt efter tunnel, istället för att komma till mig.
* Slalom med mig på hennes vänstra sida.

Sugar Mist
2014-05-31 19:58
#2

Öka självsäkerheten vid kontaktfältshindrena.

-

Frida B
2014-06-01 09:27
#3

Träna slalomet, då vi verkligen inte kan det… Måste dock inhandla provisoriska slalompinnar… Sen tänkte vi även träna på däcket.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Wenniz
2014-06-01 15:29
#4

A-Hindret och byten.

Vi började först men A-hindret så långt som möjligt för att få in snygga running contats på den då det nästan är omöjligt för min hund att komma upp utan fart osv. Nu ska vi höja A:et till den höjd den ska vara på, vi har tränat tre gånger på den höjden den ska vara på men jag känner att hon tvekar då och då om hon inte får rätt fart. Men kontaktfälten tar hon i alla fall för det är hon supernoga med! :)

Vi ska nu även börja med byten, bakombyten har funkat bra för oss hittills men det behövs nog lite fler byten för att vara så flexibla som möjligt inne på banan. Så detta är det vi ska träna på nästa gång. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Monstertassar
2014-06-01 17:59
#5

Med schäfern som debuterar nu på fredag

  • Öka farten på balanshindret

  • Fortsätta öva hårt på att träffa uppfarts kontaktfälten på både A-hindret och balansen. 

  • Klara av att hoppa över hindret vid svåra svänger utan att riva (hopptekniks övningar)

Med valpis

  •  Fortsätta öva framåt på hopphinder utan att behöva hoppa (mest bara klara-färdig-gå leken men med ett hopphinder uppställt).
  • Fortsätta med att köra bom-leken på gungan (sätter en tass emot delen som smäller ner så det kommer ett litet ljud, han går alltså aldrig på den).
Michaela-N
2014-06-01 19:26
#6

Oj, hinner inte med allt, men…

- Framförbyte, blindbyte, bakombyte

- Fortsätta med slalom och svårare ingångar

- Nöta på gungan

- Börja med konsekventa KF på balansen och A:et

Annons:
smurfan-13
2014-06-02 23:41
#7

Just nu nöter vi enbart hoppteknik och slalom, båda får plats på tomten hemma så det brukar bli några pass slalom/dag och ca 3 pass hoppteknik i veckan just nu. :)

Upp till toppen
Annons: