Annons:
Etiketttävling
Läst 1156 ggr
nadilda
2014-07-08 23:12

Guldagility-Kalmar

Jag är lite nyfiken på om någon var och kollade, eller tävlade, på agility i Kalmar nu i helgen (eller förra veckan). Jag var där och kollade på lördagen och finalerna på söndagen. Var otroligt roligt! Jag släpade med mig min totalt agilityointresserade familj och de var super fascinerade och hade väldigt kul. Någon gång hade jag velat tävla där, men i år nöjde sig jag och hunden med att strosa omkring, shoppa lite och fotografera.

Annons:
Frida B
2014-07-09 22:14
#1

Jag ville dit, men jag bor i Göteborg så lite svårt att ta mig dit… :(

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

nadilda
2014-07-10 08:55
#2

#1 Förstår det! Jag bor i Lund vanligtvis, men jag hade så himla tur att jag var och hälsade på min mormor och morfar i Kalmar när det var. :D

Monstertassar
2014-07-10 10:28
#3

Jag är kalmarbo, men tävlade även! Var såååå häftigt och hoppas på ett till år med liknande datum så min andra vovve kan köra med! :)

Du får träna till nästa år om det blir ;) Jag som är med i Kalmar bk har hört rykten om att det är en 3 års satsning(rykte) 😃

Michaela-N
2014-07-11 16:02
#4

Det blir ju troligtvis av även nästa år som jag förstod det, då ska jag dit!

nadilda
2014-07-11 17:07
#5

Jag hoppas verkligen att det ska vara nästa år också! #3 Vad roligt! Hur gick det? Vilka dagar tävlade du?

gizmozorro
2014-07-11 20:38
#6

Vi var där :) Var med alla fyra dagarna och var även med i kvartsfinalen i Guldfinalen i small.  Här vårt lopp i Guldfinalen : http://www.youtube.com/watch?v=DIsdQy-DXAg&list=UUlz23YFiQw35eeqDE2UrZkA Min lilla Zophia har precis kommit upp i klass 3 och jag hade verkligen inte förväntat mig att vi skulle gå till finalen!

Det var ett fantastiskt bra arrangemang :)

Susanna

Annons:
nadilda
2014-07-11 21:01
#7

#6 Då var jag där och såg er! Var jätte imponerad av alla smallhundar, såg så underbart prydligt ut på något vis :) Kollade igenom mina bilder och jämförde med filmen du visade och hittade två söta bilder på din lilla söta flicka.

Monstertassar
2014-07-11 21:55
#8

Tävlade tors-lör. Bara våran andra tävling och inte ens hållt på i ett år, men vi tog vår första pinne med min super schäfer. Vi var galet nära på agilityn på lördagen, men missade genom att hon hoppade upp snett på balansen. 

Var dessutom funktionär och blir det nästa år så lär jag vara det igen :)

gizmozorro
2014-07-11 22:09
#9

Tack #7 Vad kul att du fick med min lilla vovve på bild. Hon var den klart minsta av hundarna som var med.

Här är en bild som jag hittade på oss.

Susanna

IngaTrnqvist
2014-07-14 21:15
#10

Hade så gärna velat åka och kolla, även om det inte är jättelångt känns det ändå lite väl långt att åka utan att tävla. Om det kommer hållas fler gånger kommer jag säkert dit, om jag bara vågar.

Upp till toppen
Annons: