Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1582 ggr
Frida B
2014-07-30 21:05

Vad tränar ni utöver agility?

Som rubriken lyder, vad tränar ni utöver agilityn? :)

Jag och Nimbus tränar inte aktivt i någonting förrutom agilityn men planer om rapport, viltspår och freestyle är på g. Framförallt freestyle som vi redan börjat med lite smått. Sen är det ju vardagslydnaden, inte springa fram till hundar och människor på promenad, inte jaga fåglar osv…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
molam
2014-07-30 21:20
#1

Tiken 11 år! Agility, Freestyle, Lydnad (Både Rally och vardags), Spår, Vallning, WP. samt lite Dog parkour
Hanen 11 år, Ryggfel, min kompis körde Agility med han när han var frisk, nu är det dog bara lite försiktig joggning samt Vallning lite nu och då
Hanen 4 år, HAr försökt Allting inget gick någe vidare (Riktigt j***a soffpotatis xD) förutom spår, Det är han som en blodhund i, spår är nått han älskar o-o Även lite WP då han har sån jäkla styrka som vi vill jobba vidare på, det tycker han är SKITkul! xD
Hanen 3 år, Främst lydnad (Både rally och vardags) då han Verkligen älskar att lära sig, men även agility, freestyle, dog parkour, spår, lite lite WP (Han tycker det är obehagligt att ha nått efter sig) och Vallning ^^

Allting förutom vallningen hemmavid, har aldrig gått på nån kurs förutom valpkurser med alla hundarna

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Ellensandahl
2014-07-30 21:36
#2

Vi tränar mycket är på klubben 3-4 ggr i veckan men har ett litet upphåll nu då vi testar om han är allergisk under 8 veckor han vill bara ha godis och köttbullar till belöning bollar och andra leksaker älskar han men det blir lite för mycket lek än träning med honom och leksaker.  

Men innan så tränade vi agility och var redo för våran debut men då kom detta upp :( Rally har vi tävlat några gånger i och han är rent utsagt grym ( får man säga så? ) på det. Brukar köra lite enkla spårövningar i skogen då och då också det tycker han är riktigt kul. Saknar träningen men bara 4 veckor kvar nu:) yey 

Vi ställer honom också men nu har han enkelfrissa nästa vår är utställningen planerad så det är ett tag kvar..

Wenniz
2014-07-30 23:20
#3

Min ena hund tränar jag allt med som t.ex. lydnad, rally, freestyle, trix osv osv. :) Den andra hunden är det rally, trix och lydnad - idag tränar hon bara lite agility (de hinder hon kan ta) pga en skada. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
IngaTrnqvist
2014-08-01 13:54
#4

Tränar väl inget direkt seriöst just nu, kommer ta upp rallylydnaden mer i höst då jag har några tävlingar inplanerade. Annars är det mest agilityn vi tränar, även lydnad, treibball och freestyle (typ av, inför en trickuppvisning i höst).

Flöffo
2014-08-08 22:25
#5

Vi blandar mycket. Kör trix, spår ibland och såna saker. Bara för skojs skull. :))

//Flöffo

Sugar Mist
2014-08-08 22:34
#6

Bruks, viltspår, lydnad. Tänker även lite smått på freestyle :)

-

Annons:
VendelaS
2014-09-13 22:06
#7

Lydnad, rally, viltspår. Blir ev. kanske lite freestyle också om inte jag ger upp med att sätta ihop programmen som vanligt. Hehe.

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Plupp73
2014-09-17 20:43
#8

Vardagslydnad, viltspår, funderar på dogparkour.

VStromberg
2014-09-26 11:14
#9

IPO :) Spår/Lydnad/skyddsarbete.

Räddningssök någon gång ibland och lite annat smått och gott.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Wenniz
2014-09-26 14:51
#10

Spår (Vi kör olika), Lydnad, Rallylydnad, Freestyle, Whippetrace,  Dogparkour gäller för Whippeten utöver Agility. Blandrasen tränar vi bara Freestyle, Rally och Spår med då hon har problem med rygg å leder. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Candy123
2014-09-26 22:13
#11

Viltspår, lite rallylydnad, klicker träning m.m

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

enbartmalin
2014-10-17 21:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Vi kör Flyball och han används också inom jakt.
Påbörjat lite Lydnad och Rally nu nyligen.

Hälsningar Malin

[Lillmatten]
2014-10-18 13:34
#13

Utöver agilityn så blir det mycket trickinlärning, men också lite eftersök, apportering och "skogsagility" ( hoppa över stockar, cirkla runt träd, hoppa upp på stenar, gå balans på nedfallna träd m.m.)

Annons:
molam
2014-10-18 14:49
#14

#13 Låter inte som "skogsagility" låter som nått man kallar Dog Parkour =D DEt hållar mina hundar på med också och dom Älskar det! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Jetaime
2014-10-18 19:03
#15

Det blir lite lydnad, trick och vardagsgrajor just nu bara, förutom agilityn. Skulle dock vilja valla lite mer regelbundet också, men alla instruktörer här i närheten tar så himla mycket (och det är inte så lätt när man inte är rik) och jag har liksom inte tillgång till några får tyvärr. Annars skulle jag hemskt gärna vilja testa på lite rally också.

nadilda
2014-10-18 21:22
#16

Lydnad, spår, rapport, drag och lite av varje 🙂

[Lillmatten]
2014-10-19 10:20
#17

#14 har fått för mig att dog parkour är mer "stadsagility" 🤔😂 Men kanske man kan utöva det i skogen också då ;)

molam
2014-10-19 12:48
#18

Jaa Dog parkour är alltså när man ledet hundarna upp på Stenar stolar balansgång på olika diverse prylar Sen finns de ju "Terräng agility" MEn det är i princip para att man bygger upp hopp ol i skogen. Men att låta hunden balansera på nedfallna träd, hoppa upp på Stenar stubbar, Spinna runt träd ol Det är mer Dog Parkour ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

JasmiineN
2014-10-20 19:52
#19

Vardagslydnad, lite Rallylydnad ibland & dogparkour :)

Även drag med en av hunddagisets hundar!

Sajtvärd på Collie

Upp till toppen
Annons: