Annons:
Etikettlänktips
Läst 1518 ggr
Fulia
8/19/14, 4:21 PM

Uppfödar Kennel Tollare,Dalmatin ,Flatcoated ret.?

Går i köpa hund tankar, och funderar på att skaffa en hund, om några år. Jag och mina föräldrar & systrar bor i ett hus. Jag brinner / älskar verkligen Agility , vilken ras passar då mej för agility, Tollare, Dalmatin, flatcoated retriever? Dom raserna har jag fastnat för och har läst lite att dem brukar tävla agility. Jag gillar att springa och träna och vill ha en hund som tål att springa typ 1/2 mil eller ta en lång tur i skogen. Alltså en aktiv hund.Jag vill köpa en Valp som jag kan fostra upp själv.  

Frågan är Vilken tror ni passar mej bäst av de raserna?

Vet ni nån bra kennel som säljer bra och fina valpar?

MVH// Julia

Annons:
Fulia
8/19/14, 4:26 PM
#1

För & nackdelar?

Frida B
8/19/14, 4:41 PM
#2

Svarade på hundar iFokus, men svarar här med!

Tollaren låter alldeles för krävande för det du har att erbjuda, det är (av egen erfarenhet) en ganska svår hund. Jättesöt, men svår. Och väldigt krävande av sig ägare.

Flatten skulle nog passa bättre i sådana fall.

Dalmatinern vill nog jobba mer med nosen än vad du verkar ha att erbjuda, så det hade väl inte varit mitt förstaval om jag vore du.

Kanske Shetland Sheepdog skulle vara någonting?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

luckysheltie
8/19/14, 8:19 PM
#3

Har också svarat på hundar iFokus. Tycker också att du borde ta och kolla upp sheltien, skicka ett meddelande om du vill ha mer fakta om sheltien!🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

PudelPepp
8/20/14, 10:42 AM
#4

Har haft minst en dalle åt gången, i mer än halva mitt liv. Och jag lovar de är inte alls så krävande som de låter. Tror du skulle klara en dalle, de kan och vill mer. Tänk på att en dalmatiner kan vi väldigt stark, och börjat lätt dra. Tror inte Jag har träffat en som inte drar. Smidiga och snabba är de men väldigt "burdusa". Alltså springer gärna in i allt och alla. Minns en gång då en av dom hoppade över två grindar på ca 15 meter, studs… Ridotto tränar mycket lydnad med sina. Själv har jag haft från boings på alla, väldigt trevlig och bra kennel. Gillar också Lacillas hundar. Hoppas det går bra i sökandet. Dalmatiner är en väldigt trevlig ras:)

PudelPepp
8/20/14, 10:43 AM
#5

1,5 meter inte 15 meter;)

Upp till toppen
Annons: