Annons:
Etikettinlärning
Läst 949 ggr
VendelaS
2014-09-17 20:39

Hoppkommando

Hej, Vad har ni som håller på med lydnad OCH agility för kommando på hopphindren. Jag har alltid kört med "hopp" på hopphindren och det är det jag kommer lära min valp. Vad ska jag då ha på hoppet i lydnaden? Kan man ha samma? Eller blir det förvirrande för hunden? Har ni två olika ord? Vilka? Eller har ni bara inkallning typ i lydnaden. Eller nåt annat? Berätta! ;) planerna är lydnad och agility med lilltjejen nämligen.

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Annons:
molam
2014-09-17 21:31
#1

SÄger "över" som Hoppkommando Och "igenom" till Ringen

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Wenniz
2014-09-17 22:36
#2

Mina hundar har samma hoppkommando på både Lydnad och Agilityplanen, funkar hur bra som helst. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
VendelaS
2014-09-18 07:22
#3

Tack för svar! Tänkte gå lydnadskurs i början av nästa år. Kan fråga där kanske vad de tycker? ;)

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

smurfan-13
2014-09-19 11:38
#4

Hunden lär förstå skillnaden iom att situationen ser så olika ut i lydnad o agility :) Ta det som känns mest naturligt och bekvämt för dig

Lojs
2014-09-19 11:52
#5

Jag har inget särskilt kommando på hopp i agility, jag har fullt upp att hinna med riktningskommandon och det räcker bra, jag babblar visserligen en massa när jag springer, men de enda hindernamnen som är viktiga för mig är slalom och kommandon för att skilja balans och gunga. Hindernamnen är generellt sett inte särskilt viktiga i agility, hunden springer dit man visar med kroppen (jag har hittills inte sett någon hund på tävling som väljer rätt hinder bara på hindernamn om föraren visar den fel).

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
2014-09-19 11:53
#6

Jo just det, jag har ett särskilt kommando på dubbelhopp för att hunden ska titta till och ta i lite extra.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
VStromberg
2014-09-26 11:12
#7

Jag har samma i både lydnad och agility. "Hoppa"

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

tnoet
2014-09-28 22:24
#8

Säger också "hopp" både i agility och lydnad. Inga problem för hunden att skilja på dem! :)

Upp till toppen
Annons: