Annons:
Etiketthälsa
Läst 1090 ggr
nadilda
2014-10-03 18:32

Köra utan att skadaa

Nu handlar det inte om skada hos hunden för hon är pigg och glad utan om mig. Jag har ett antal gånger det senaste halvåret skadat mitt knä när jag kört agility, någon gång har jag sträckt en muskel eller ledband och ibland har knäskålen hoppat…måttligt roligt! Visserligen är mitt knä allmänt trasigt, men tycker inte att det borde hindra mig från att köra. Både jag och vovven tycker det är väldigt roligt med agility, men blir ju ändå så att jag tvekar till att träna. Så nu ber jag om tips från er som kan , har ni några tips på hur man kan köra lite skonsammare men ändåköra " på riktigt "?

Annons:
nadilda
2014-10-03 18:36
#1

Kan tillägga att det ofta är vid vändning och byten som jag skadar mig.

smurfan-13
2014-10-03 19:06
#2

Värm upp dig själv minst lika noga som hunden!!

Jag har fortfarande ganska så rejäla problem m fogarna efter graviditet och just framförbyte DÖDAR. Försöker därför hitta alternativa handlingsmöjligheter. Det kan vara bra klurigt ibland, men himla nyttigt. Tänk på vad din kropp klarar och försök hitta en handling som funkar.  :)

nadilda
2014-10-03 19:48
#3

Brukar vara duktig på att värma upp, är gammal elitgymnast så vet vikten av det. Problemet när att det inte hjälper mot knäskålen. Sedan så har jag så liten erfarenhet av agility så är väldigt oanpassningsbar, men ska försöka testa om något funkar bättre. Är ju så svårt när man ska hinna med vovven också :p

smurfan-13
2014-10-03 20:41
#4

Det är skitsvårt! Jag vet! 😃

nadilda
2014-10-03 20:46
#5

Man lever sig ju in så mycket när man kör så man glömmer att ta det försiktigt och sen så bara pang. Här blivit buren över apellplanen flera gånger, är liksom inte min grej att ta det lugnt.

VStromberg
2014-10-04 01:38
#6

Finns det inte något slags knäskydd som underlättar? Sjukgymnasten kanske kan ge dig tips? 🙂
Försök träna med kombinationer där du inte behöver röra dig överdrivet mycket.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: