Annons:
Etikettinlärning
Läst 1049 ggr
VendelaS
10/8/14, 5:21 PM

Svårast att lära in?

Hej. Vilket hinder tycker ni har varit svårast att lära in? Har själv inte börjat med mer än tunneln med min unghund, var nemas problemas. Men mammas hund har slalomet varit svårt när jag tränade med henne. Hoppas inte jag har glömt hinder nu ;)

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Annons:
AnneN
10/8/14, 5:26 PM
#1

Med Velvet har jag problem att lära in däcket, hon vill antingen hoppa mellan däcket och ställningen eller krypa under.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vovisch nr2
10/8/14, 5:28 PM
#2

Slalom är Pixie inte så duktig på. Hon tycker inte att det är kul att gå sick-sack, därför går det lite långsamt…😛

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Monstertassar
10/8/14, 7:22 PM
#3

Balansen kommer vara hemsökt för resten av livet! en långsprungen hund som ska träffa uppfarten, neee usch!!!! och sen running eller ett perfekt 2på2 tar så sjuk tid.
Slalom är lättast efter tunnlar typ.

Michaela-N
10/8/14, 8:20 PM
#4

Det har nog varit däcket!

VendelaS
10/9/14, 7:23 AM
#5

Kul att höra andras erfarenheter och att det blir lite aktivitet här inne! ;)

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

IngaTrnqvist
10/9/14, 11:51 AM
#6

Vippen! En tokig Brownie första gången på klubben fattade direkt tycke för A-hindret, och trodde att vippen var en smalare variant.. Som tur blev han inte skadad, men han vågar sig fortfarande inte för lång ut. Så han stannar fortfarande ganska nära mitten vilket gör att det går långsammare.. men vi fortsätter träna :)

Annons:
isabella93
10/9/14, 2:32 PM
#7

Säcktunneln har varit svårast med Ester, men hon börjar bli bättre på den. Leia har inte haft särskilt svårt för några hinder, men slalom har vi precis börjat med, så det kan hon inte än.

Viccan92
10/9/14, 3:33 PM
#8

Hopp faktiskt. Jason gillade det inte alls med alla hopphinder.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Kitten86
10/10/14, 5:54 PM
#9

Personligen tycker jag att slalom tar längts tid och är "svårast" att lära in. Inte egentligen svårt i den bemärkelsen utan mer att det tar tid att få ett bra slalom där hunden har stor säkerhet och går in med distanshandling… Annars har jag aldrig upplevt problem med något hinder!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

smurfan-13
10/10/14, 11:42 PM
#10

Gissar på att balansen kommer bli vårt svåraste. Slalomet tog tid, men var egentligen inte så svårt. Krävdes bara en massa rep för att få det säkert. Balansen har vi just påbörjat och det m rc och jag sliter redan mina gråa hår… Gah!

[Lillmatten]
10/11/14, 7:37 AM
#11

Slalom, på samma sätt som #9 tycker. Alltså inte att det är det svåraste för hunden att förstå hur den ska göra utan att få till ett bra slalom, vilket tar lång tid även om föraren har hållit på med agility länge ;)

Wenniz
10/12/14, 5:10 PM
#12

Slalom, inte för att det är svårt att lära in hur slalom ska gå till utan det är farten som är svårt att få upp. :P

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Jetaime
10/16/14, 8:15 PM
#13

Platten! Utan tvekan, vi kämpar ff med den!..

Annons:
nadilda
10/28/14, 8:04 AM
#14

Gungan! Svårt att säga om det är vovven eller jag som är mest rädd för den…

Fruset blåbär
10/29/14, 9:14 PM
#15

Balansen, så till vida att få Dizzy att inte hoppa av utan faktiskt gå på kf!

Upp till toppen
Annons: