Annons:
Etikettträning
Läst 1258 ggr
Frida B
2014-10-12 21:30

Hopp istället för tunnel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sitter och funderar på övning till kursen jag är hjälpinstruktör till (jag har fått äran att hålla helt själv i nästa tillfälle) och kikade lite smått i grunden är grunden. Så kom jag och tänka på denna övningen, men det är en innomhushall vi är i och vet ej om det finns plats för tunnlarna. Kan man byta ut tunnlarna mot hopp, borde man väl kunna? Eller blir det för svårt? Det är en fortsättning på nybörjarkurs men inte fortsättningskurs, den startar igång i vår. Så är väl mer för att hålla igång, det är barn i åldrarna upp till 15… Eller har någon en annan bra övning på lager? :) förrutom att öva in hinder.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
VStromberg
2014-10-12 22:18
#1

Jag gillar den där övningen! Men det kaaaan bli lite svårt med bara hopphinder, då det går så satans fort :P Tycker att det brukar vara svårt nog med tunnlarna för nybörjare.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Frida B
2014-10-12 22:48
#2

#1 ja håller med, gillar verkligen övningen. Men kan bli svår med hopphinder, därför tvekar jag… Vet du någon lättare? Vi har kört en mindre bana med bara hinderkombinationer, och att ställa fyra hinder som en cirkel med fyra punkter. Finns säkert jättemånga mer, men har idetorka!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Kitten86
2014-12-10 16:00
#3

Rolig övning, men inte heller jag skulle kunna se hur den ska göras med endast hopphinder iom farten! Tips annars är samma övning fast ett slalom mellan tunnlarna (istället för hopphinder). Som sagt krävs det en del yta även på den kombinationen då det i grunden är samma typ av kombination!

Vad gäller handlingsträning annars så är staket eller "box" bra övningar att träna styrning och korta kombinationer bra för.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: