Annons:
Etikettbilder-filmer
Läst 1763 ggr
Frida B
2014-11-18 00:09

Det är aldrig hunden, det är alltid föraren

Tävlingen i helgen. Första klippet, ja ni ser själva. Andra är efter ca en timma. Samma hund, samma dag, samma hall, samma tävling, samma publik. Det enda som ändrats är att det är annan bana och min inställning. Istället för att sätta ribban 1 cm över marken, la jag den ner. Jag funderade och funderade på varför han gjorde så, och på vad jag kunde förändra. Så kom jag på det. Fungerade det? Självklart, för allt ligger alltid på föraren!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Michaela-N
2014-11-18 19:38
#1

Bra jobbat. Jag håller dock inte med om att felet alltid ligger på föraren. Många gånger när man jobbar med ofokuserade hundar kan man snabbt dra slutsatsen att det inte är föraren som är dålig, utan hunden som saknar glöd. Tycker dock att jag ser en hel del glöd i din hund, han behöver bara tyglas 😃 Men med lite mer träning så kommer det gå fint för er, det är jag säker på. Ser ut som att han tycker det är väldigt roligt iaf!

Kan ju slänga in filmen på Kenzos debutlopp, snacka om att han löjlade till det ovanligt mycket där 😃

Fruset blåbär
2014-11-18 21:01
#2

Din attityd i agilityloppet var mycket "starkare" du var lite rakare i ryggen och visade tydligare (tycker jag i alla fall). Bra jobbat av er båda!

❤️

Jetaime
2014-11-23 10:25
#3

Det är inte enkelt med agility och det är sååå himla mycket man som förare måste lära sig. Och det är så fantastiskt när det trillar ner tillslut, haha!

Jetaime
2014-11-23 10:27
#4

Zuki och jag har tävlat en hel säsong nu och endast lyckats att inte diska oss i totalt två lopp, men varit sååå nära många gånger, men det slutade ändå alltid i en disk! 😃

TeaOchHanna
2014-11-24 20:25
#5

Bra jobbat! Jag måste faktiskt säga som nybörjare på agility att det känns ganska skönt att se att det kan gå fel för andra också och att det inte är hela världen 🙂I min värld är alla andra proffs 😉Jag ska förhoppningsvis snart testa en inofficiell tävling med min Jack Russell för första gången och det lär inte gå hela vägen men vi ska ha kul!!

Frida B
2014-11-24 21:31
#6

#5 lite därför jag la ut denna videon också, för att visa att det inte alltid går bra. Kände som du när vi skulle debutera, såg bara hur bra det gick för alla. Men hoppas ni får kul, eller ja, ni kommer få kul! Oavsett hur det går! :D

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Upp till toppen
Annons: