Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1560 ggr
luckysheltie
2014-11-30 14:27

Bra agilitybok?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla! Jag har tänkt att börja träna agility med min sheltie när han blir 1 år gammal (i mars) Men under tiden skulle jag gärna vilja ha en bok att läsa som handlar om agility, så har ni något tips på en bra bok om agility? Hur man t.ex. lär in olika hinder, vad alla hinder heter, ja hur man helt enkelt börjar med agility på ett bra sätt?

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Annons:
TeamRajtantajtan
2014-11-30 17:15
#1

Veronica Bache's bok kan jag rekomendera! Jättebra för nybörjare! Vilken söt liten sheltie du har :)

Frida B
2014-11-30 17:35
#2

Tipsar om samma bok som #1!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

luckysheltie
2014-11-30 18:25
#3

#1 Tack!

Jag ska ta och kolla in den boken.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Fruset blåbär
2014-12-01 17:38
#4

Grunden är grunden av Mikaela Holegård

Nybörjarhundens agility av Anita Axelsson

Båda är böcker som jag verkligen rekommenderar. I Mikaelas bok är det mer övningar så den kanske kommer senare och börja med Anitas bok där du får mycket bakgrund och träningstips!

Kitten86
2014-12-05 21:45
#5

Håller #4 om Anita Axelssons bok! Bra för nybörjaren att läsa på och lära om agility 🙂

Har du tänkt att gå kurs med honom också?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

luckysheltie
2014-12-06 08:46
#6

#5 Ja det har jag tänkt, eftersom att jag inte har hållit på med agility förut så känns det bra att gå iallafall en nybörjarkurs och sen får vi se om det blir agility 1 och 2. 

På min brukshundklubb står alla agility hinder framme vår/sommar/höst så vi har tagit med Lucky dit så att han har fått "se" hur de ser ut. Man märker att han passar bra för agility, förra gången skulle han definitivt upp på nästan alla hinder och undersöka (jag höll i honom så han inte trillade när han undersökte) Han har nu lärt sig tunnel och den tycker han är jättekul att springa igenom.🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: