Annons:
Etikettträning
Läst 885 ggr
brandys_blogg_se
12/8/14, 9:04 PM

röst eller rörelse

Vad använder ni er mest av/vad vill ni att hunden ska gå på?

Många olika röst kommandon för t.ex olika svängar och byten eller att hunden ska följa ert kroppsspråk? 

motivera gärna/förklara varför :D

Annons:
Frida B
12/9/14, 8:14 AM
#1

Jag tog annat, då jag vill att han ska följa både mitt kroppspråk och rösten. Går han bara efter rösten och jag säger "hopp", vet han inte vilket hopp utan tar det mest självklara. Visar jag bara och ett a-hinder och ett slalom står brevid varandra kan han ta fel. Så vill att han ska kunna styras med båda :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jetaime
12/10/14, 8:46 AM
#2

Båda, men ibland glömmer jag bort att säga något och då går hon efter kroppsspråk ;)

Monstertassar
12/10/14, 8:58 AM
#3

Tog annat eftersom jag har båda. Har väldigt många svängkommandon. Kommer ha på tunnlar, balansen och olika sätt att ta hopphinder osv, men hunden ska även hålla koll på mitt kroppsspråk. Tycker det ultimata är att ha båda.

Kadoor
12/13/14, 5:45 PM
#4

Båda! Tycker att det bästa är att ha både och, men kommando är ju lite tydligare om man har lärt in det och hunden förstår vad den ska göra när man säger ordet, tycker jag. Så har jag upplevt det. Jag har till exempel "Kör!" när vi ska köra slalom som jag håller på med inlärningen av just nu och tycker att det är det smidigaste så att han vet exakt hur han ska göra när vi kommer dit, han förstår inte riktigt vad jag menar om jag bara visar med handen/armen. Det kommandot fungerar super och är det bästa för oss.
Vet inte om jag ska ha några speciella kommandon på de andra hindrena, men i alla fall på tunnlarna och balansen. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Upp till toppen
Annons: