Annons:
Etikettallmänt
Läst 2226 ggr
Ellensandahl
12/27/14, 5:22 PM

Mål för 2015?

Kul att se om ni har några mål för 2015!

Annons:
Frida B
12/28/14, 12:00 AM
#1

Lista ut varför Nimbus reagerar som han gör vid tävlingar, jobba på problemet och ha ett riktigt kul år! Har inga förväntningar allt på varken mig eller Nimbus, ribban ligger i princip under marken. Då kan det nämligen bara gå som man tänkt sig eller bättre, och då känner inte jag någon prestationsångest och Nimbus känner sig lugn för att jag är lugn ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Kadoor
12/28/14, 11:04 PM
#2

Målet för våren 2015 är att ha lärt in slalomet, det går framåt och ännu bättre än jag har vågat hoppas på! Så förhoppningsvis kommer jag kunna träna massor på agilitybanan i vår & sommar.

Vill kanske gå en eller två agilitykurser om jag känner att jag behöver det sen när vi börjar träna mer, för det känns verkligen värt det om jag får en massa tips och trix på hur jag kan göra. 

Lära in tunnlarna bättre och även introducera gungbrädan vill jag göra någon gång under året, men såklart tänker jag inte försöka mig på gungbrädan ännu. Vill vara helt säker på det andra först, men det är såklart ett mål jag vill uppnå någon gång i alla fall!

Det vore också kul att delta i en hoppklass, en agilityklass känns lite överkurs just nu eftersom att allt inte sitter. Men hoppen går galant, bara vi tränar mer på att han ska hänga med mig, bli mer motiverad och fokusera på mig så ska det nog gå bra. Dock är det ingenting jag har som ett mål som jag absolut tänker uppnå, utan vi tar det som det kommer!

Med andra ord: Träna slalom, träna på att vara följsam och uppmärksam när vi kör en hel bana, lära in tunnlarna, gungbrädan(ev. då) och även gå en eller två kurser. Vi har alltså några mål att klara av, men vi har ju ett helt år på oss och det kan ju hända annat också som gör att det blir andra planer såklart.

Sen så ska vi ha ett jäkligt roligt år, oavsett vad som händer och hur det går!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

slarvigt
12/29/14, 9:30 AM
#3

Sot fyller 1 år i maj, så i sommar kanske vi börjar någon nybörjarkurs. Jag har heller aldrig hållit på med agility, så det är helt nytt för båda. Vi vill nog bara testa ifall det passar oss tänker jag :)

xina10
12/30/14, 12:09 PM
#4

Vi började träna agility i höst jag och Buffy och det är riktigt kul. Anmälde oss till ett par blåbärstävlingar men tävlade då i hoppklassen. Vi hade riktigt kul och vi klarade t.om en hel bana där vi fick placering. Till nästa år ska vi träna mer på A-hindret och balansbommen även få in ett bättre flyt i slalomen. Vill tävla mycket och ska hålla utkik på så många blåbärstävlingar som möjligt.

//Jonnix

smurfan-13
12/31/14, 1:03 AM
#5

Officiell hopp debut                                                                                                                                   klara något lopp utan disk och det vilda galna målet är att kanske ta en pinne under året…

Lära in rc, så att vi åtminstone är på full höjd innan sommaren är slut. Kanske ev tävla i agilityklass till hösten..?

Men framförallt att ha skoj tillsammans, i vardagen, på träningen och på tävlingar! Tyvärr kommer det nog inte bli riktigt så mkt tävlande som jag hade hoppats då båda våra tajtaste träningskompisar väntar tillökning i människofamiljen och därmed inte blir så springbara iår.

Ellensandahl
1/3/15, 1:31 PM
#6

Mål för ginny är att ta den sista pinnen i klass 2 för att sen börja tävla klass 3 även få bättre fart på balansbommen då hon trav/galopperar över den och jag skulle gärna se att hon springer så snabbt hon kan över den.

Ponyo däremot så ska träningen börjas om från början, vi hade ett uppehåll under våren och sommaren och sen när vi skulle träna på klubben så hade han tappat precis allt. Väldigt konstigt tycker jag då han precis hade börjat tävla och det gick väldigt bra när vi väl tränade. Men aja har anmält oss till en nybörjar kurs som börjar i maj så målet för honom är att gå nybörjar agility kurs och en fortsättningskurs även klara ett slalom. Skulle gärna se att han var klar att göra en tävlings debut till 2016.

Annons:
Jetaime
1/3/15, 10:43 PM
#7

*Sätta platten till 100%
(*Att jag ska komma ihåg banorna bättre. 😃)

*Och klassa upp oss till klass 2 i hopp och agility.

[Josefiinee_]
1/14/15, 7:19 PM
#8

Göra vår tävlingsdebut! Och skulle vara kul att klara oss runt utan fel iaf i hoppklass! 🙂

smurfan-13
1/14/15, 9:32 PM
#9

Då vi redan hunnit m två nollade lopp får jag nog satsa på en pinne iår trots allt ;) Och att försöka komm aut o tävla så mkt som går och funkar!

Kitten86
2/24/15, 7:40 PM
#10

Mina mål för 2015

River:
- Komma igång seriöst med agilityn igen (check: agilitykurs inbokad och ett par egna träningar har vi haft)
- Göra minst 2 officiella tävlingar (halvt check: en tävling inbokad och några fler inplanerade)
- Förhoppningsvis flytta upp till klass 2 (har en pinne i vardera klass)
- Ha superkul på agilityplan oavsett om det är träning eller tävling!

Jayson:
- Påbörja agility (check: börjat träna lätt och ett fåtal ggr)
- Gå kurs (check: inplanerad och inväntar kurs start)
- Tävla minst 1 ggr (officiell eller inofficiell spelar ingen roll)
- Ha jäkligt roligt tillsammans på plan!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Sugar Mist
3/9/15, 2:03 PM
#11

Ha jätteroligt på plan och göra en bana på träningsplan utan att sticka till folk är nog mitt största mål, önskemål är väl en blåbärstävling?

-

Frida B
3/9/15, 7:52 PM
#12

#11 Hehe inoff i partille som blåbär? ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
3/9/15, 7:59 PM
#13

#12 Man kan ju hoppas, isåfall är det ett MÅSTE att du är med och peppar samtidigt som vi får träna massooooor, det är jag typ en månad dit och vi kan typ inget..

-

Annons:
Frida B
3/9/15, 9:16 PM
#14

#13 haha nä skojar lite men hade varit kul! Ska ställa upp där ändå ^^

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

LyQa
4/1/15, 9:37 AM
#15

Mitt mål med 2015 är att få hunden avslappnad bland andra hundar under träning, samt att alla hinder sitter ordentligt 😃

Monstertassar
4/1/15, 3:38 PM
#16

Mitt mål är att vi ska bli samspelta på planen så att jag blir bättre på att tajma min handling och han ska bli mera självständig och ha eget driv på hinder samt kunna alla hinder i år. 

Om jag får åka på en del utav de tävlingar jag tittat upp så hoppas jag på någon pinne också.

Sugar Mist
4/1/15, 10:28 PM
#17

Mål för kommande hund: Starta ett lopp och genomföra det ;)

-

Wenniz
4/2/15, 8:37 AM
#18

Målet är att få Corinne frisk detta år, så vi tar allt i sina takt. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Jetaime
4/2/15, 9:34 AM
#19

Jag har ångrat mig, och vill hellre ta agility och agilityhopp-diplom i klass 1 istället för att komma upp till klass 2 (självklart klass 2 också, men efter det! Hähä)

emsyzz
4/2/15, 11:51 AM
#20

Mitt mål är att vi ska få lite mer speed i slalomen och klara avstampet på vippen :)

Annons:
VendelaS
4/3/15, 9:17 AM
#21

Målet i år är att ha kul på plan. Få Vilda att tycka är agility är det roligaste som finns. Dock tycker hon redan det. Lära in så många hinder som möjligt och vara noga med grunderna.

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Upp till toppen
Annons: