Annons:
Etikettträning
Läst 1236 ggr
luckysheltie
2015-01-31 16:36

Agilitykurs

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Nu har jag och Lucky anmält oss till en nybörjar agilitykurs för ungdomar. Det ska bli så kul, har länge sett fram emot att få börja träna agility med Lucky. Extra kul blir det ju eftersom att min kompis och hennes dansk/svenska gårdshund ska vara med på samma kurs. Lucky blir 1 år 17/3 och kursen börjar 25/3 så den ligger i bra tid för oss. Ska bli så kul!😃

Tänkte fråga om det är någon annan som ska gå på en agilitykurs till våren? Isåfall, nybörjare eller fortsättning? Om ni vill får ni gärna berätta om hur det var på eran första agilitykurs.🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Annons:
Whippet
2015-01-31 16:40
#1

Åh vad kul! Vill jätte gärna börja men måste hitta ett ställe med agility först som ligger relativt nära :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Frida B
2015-01-31 16:42
#2

Gud vad kul! Vi letar efter kurser, men vi hittar ingenting… Däremot ska jag förmodligen gå en agilityinstruktörsutbildning till våren :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

luckysheltie
2015-01-31 16:44
#3

#1 Hoppas att du kan hitta något bra ställe, agility verkar ju vara jättekul!

#2 Ja! Hoppas att du hittar en kurs. Men åh vad kul att gå agilityinstruktörsutbildning, hoppas att jag kan göra det någon gång i framtiden.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

[Lillmatten]
2015-02-01 15:34
#4

åh vad roligt! Jag o Charlie gick nybörjarkursen i höstas och nu till våren kör vi fortsättningskursen :) Det är så sjukt kul! TS blir det både din och hundens första agilitykurs eller har du kört tidigare med annan hund? :)

luckysheltie
2015-02-01 19:27
#5

#4 vad kul med fortsättningskurs! Det blir första för både mig och hunden. :D

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

[Lillmatten]
2015-02-01 19:31
#6

#5 Åh vad roligt för er! Lycka till! :D

Annons:
Whippet
2015-02-01 20:56
#7

Tror det blir kurs någon gång i april för mig!! Min syster ska på valp kurs med sin valp, efter det ska vi kanske gå agility kursen! ❤️

I'm out Vilar huvudet i handen

luckysheltie
2015-02-01 21:33
#8

#7 vad kul!

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Wenniz
2015-02-09 19:12
#9

Om min hund nu vill hålla sig frisk så ska vi gå tävlingskurs tillsammans. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
luckysheltie
2015-02-09 19:17
#10

#9 Vad roligt!

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Monstertassar
2015-02-10 13:34
#11

Ska gå två halvdagar kurs för Kristina Myrefelt :) 

Sen kanske en fortsättning eller tävling till min 1 åriga bc i vår/sommar. Kanske om de kommer upp andra helgkurser för duktiga instruktörer som kommer förbi så lär de bli några fler av de :)

Leviosa
2015-02-13 12:53
#12

Jag vill så gärna, men situationen är jobbig :/
Köpte min Dezba nyligen, samtidigt studerar jag på annan ort och kan inte ta med henne till dit jag bor, så under tiden bor hon hemma med min mamma. Agilitykursen jag har anmält oss i börjar i mars och jag slutar ju skolan i juni. :( Mamma kan ju gå med henne men man vill ju faktiskt vara där och se hur det går till själv. :/ frustrationen. 😕

Frida B
2015-02-13 14:38
#13

#12 vänta tills du har hunden då?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Leviosa
2015-02-15 22:24
#14

Det blir nog att göra det :/ sååå tråkigt, men vi har kommit igång med klickern så vi har ju iallafall något att roa oss med tills nästa termin 😕

drika
2015-02-18 22:05
#15

Japp vi ska gå:D Har hållt på sen i somras och har egen bana men är inte så nöjd med vår första kurs då den kändes ihopslängd och alla hinder fanns inte så vi har tränat mycket på en del hinder och väldigt mycket handling. Det är vi bra på MEN vi anmälde oss till ett nybörjarkurs så vi har tid på att lära oss alla hinder och det är dessutom hos en riktigt duktig agilityförare, förra kursen vi gick hade inte ens instruktören tävlat agility.:(

Hälsningar

Fredrika

Kitten86
2015-02-24 19:28
#16

Jag har anmält båda mina till kurs här till våren (start april).  Med min äldsta (5 år) kommer jag gå en 3 dagars kurs för Mikaela Holegård och med min yngsta (16 månader) ska jag gå agilitykurs också. Min hundklubb benämner inte kurserna nybörjare/fortsättning utan  steg 1, steg 2, steg 3, tävling och aktivering. Jag och Jayson (min yngsta) kommer gå steg 3, efter diskussion med instruktör, där målet är att öka hundens hindersäkerhet samt införa framförbyten och lätta bakom byten.

Ska bli otroligt roligt med båda kurserna, speciellt med att komma igång lite mer seriöst med min yngsta!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: