Träning

Vinter-agility

2015-02-01 14:17 #0 av: Frida B

Har ni några bra tips på vinter-agility? Är någon decimeter blötsnö här nu, så det är geggigt, slaskigt och jobbigt att springa och gå (mest för mig, Nimbus bryr sig inte haha!) på bk... Har dessutom tappat motivationen helt. Några tips på roliga övningar man kan göra nu i dessa mörka tider?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och medarbetare på Agility ifokus             
(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2015-02-07 19:54 #1 av: smurfan-13

Försöker jobba mkt m kroppskontroll, trix, styrkeövningar etc för att ha en stark och sund kropp när man kan börja köra agility igen ;)

Anmäl
2015-02-07 22:19 #2 av: [Lillmatten]

Eftersom jag och min hund är nybörjare passar vi på att få in slalom under vintern. Jag fick tips på agilityn i höstas att om det var mycket snö och man ville lära in slalom kunde man skotta mellan pinnarna så att det blev som en gång där hunden ska springa, jätte smart! och nu kan han slalom flytande! Skrattar

Anmäl
2015-02-08 00:32 #3 av: smurfan-13

#2 smart! ;)

Anmäl
2015-02-08 08:14 #4 av: [Lillmatten]

#3 Ja visst är det! Känns så bra att kunna lära ut slalom på enbart en vinter! Nog för att det finns anda hjälpmedel också som bågar men om man inte har det, som jag är det ju smart. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.