Annons:
Etikettinlärning
Läst 1696 ggr
VendelaS
4/11/15, 5:17 PM

Tips på kommando!

Hej!

Jag ska lära min hund att runda hindret och hoppa mot mig, men jag vet inte vilken kommando jag ska ha. Det självklara för mig hade varit "runt", men det har redan en annan betydelse för oss. Är det någon som har något annat förslag på vad jag kan använda?

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Annons:
VStromberg
4/11/15, 5:21 PM
#1

"Ut" 🙂

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Sugar Mist
4/11/15, 5:36 PM
#2

"Ut" "bakom" "vänster/höger"(För att skilja på vilket håll du vill skicka hunden)

-

VendelaS
4/11/15, 6:00 PM
#3

3/3 har sagt ut. Är det ett vanligt kommando till detta kanske? Tror det får bli ut!😉 Tack!

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Sugar Mist
4/11/15, 6:13 PM
#4

#3 Relativt vanligt skulle jag tro

-

Frida B
4/11/15, 6:28 PM
#5

Själv skulle jag använt höger och vänster. Jag kommer att använda ut när det gäller avståndsarbete. Vill jag att han ska jobba ifrån mig säger jag "ut". 

Exempel. Du har två hinder brevid varandra med 5 meters mellanrum, och hunden ska ta dom som i ett C (i båda ändarna av C:et står alltså två hopphinder). Då säger jag ut.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

VStromberg
4/18/15, 9:15 PM
#6

Vilket kommando valde du? 😃

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Annons:
VendelaS
4/20/15, 6:39 PM
#7

Jag har börjat lära in "ut". :)

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

smurfan-13
4/21/15, 11:21 AM
#8

Alltså jag blir helt tokig på alla kommandon man måste lära sig :P

Ut för oss är när hunden ska ta ett hinder bort från mig och sen komma tillbaks mot mig typ  _ I _ hinder 2 ( I ) får kommandot ut om jag är kvar på andra sidan av de andra hindren.

Sen har jag insett att jag behöver svängkommandon på tunnlarna för hunden kommer ju some n kanonkula ur raka tunnlar :P

och så måste vi ha några bra kommandon på tajta svängar på hindren med, för han blir så stor i svängarna *suck*

Runt heter det iaf när han ska runda ett hinder och ta det från "fel" håll. Dock är vi inte riktigt där i vår träning än :P

Och med allt detta att träna in har vi inte tid att ha träningsuppehåll och rehabträning för krånglande rygg :(

VendelaS
4/21/15, 4:30 PM
#9

Ditt "runt" är mitt "ut" då. Egentligen ville jag också ha runt, men det använder vi redan i rallyn. 😉

Får se vad det blir mer för komandon i framtiden inom agilityn. Man vill ju ha något som känns naturligt att säga som "runt".

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Upp till toppen
Annons: