Träning

Handling

2015-04-18 10:54 #0 av: luckysheltie

Hej! Nu har jag och Lucky dragit igång med agilityträningen. Vi går på kurs och tränar både hemma och på klubben. Men, jag har ett problem, när jag ska visa vart Lucky ska springa med armen/handen så börjar Lucky oftast att hoppa och försöka bita/leka med mig. Som ni förstår kommer det inte fungera när han gör så, han kommer missa hinder o.s.v. Så min fråga är om någon av er har tips på hur man kan göra eller träna bort detta?

Tack på förhandGlad

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Anmäl
2015-04-18 11:09 #1 av: Frida B

Använd dig av avståndsbelöning!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och medarbetare på Agility ifokus             
(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2015-04-18 11:40 #2 av: VStromberg

Jag skulle också rekommendera avståndsbelöning! Perfekt för att lösa detta problemet! Skrattar

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Anmäl
2015-04-18 12:36 #3 av: luckysheltie

Ska testa med det och se om det blir bättre! Jag har försökt med avståndsbelöning i en skål tidigare men då blir det oftast att han vill springa till skålen direkt, men får försöka att träna det.Glad

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Anmäl
2015-04-18 12:49 #4 av: Frida B

Träna två i början. En som står vid skålen och du som handlar hunden. Springer han direkt till skål tar din vän upp skålen och belöning uteblir. 

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och medarbetare på Agility ifokus             
(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2015-04-18 18:11 #5 av: VendelaS

Skulle precis rekomendera avståndsbelöning efter att jag läst ditt inlägg, men såg att några hunnit före. 

Träna med skål eller kasta leksak framåt. Sätt honom så nära hindret att han måste hoppa över det för att komma till skålen.

Kämpa på!

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Anmäl
2015-04-18 19:01 #6 av: Sugar Mist

Avståndsbelöning och mycket självbehärskning för att motstå belöning innan varsågod!

Det och tydliga markeringar(låga med andra handen bakom ryggen) har jag kör på min STUDSIGA och vroom-snabba aussie med massa kamp och driv(med en föredetta ovana av att kampa med armar) och det har funkat kanon!

-

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.