Annons:
Etikettträning
Läst 1102 ggr
luckysheltie
2015-04-18 10:54

Handling

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Nu har jag och Lucky dragit igång med agilityträningen. Vi går på kurs och tränar både hemma och på klubben. Men, jag har ett problem, när jag ska visa vart Lucky ska springa med armen/handen så börjar Lucky oftast att hoppa och försöka bita/leka med mig. Som ni förstår kommer det inte fungera när han gör så, han kommer missa hinder o.s.v. Så min fråga är om någon av er har tips på hur man kan göra eller träna bort detta?

Tack på förhand🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Annons:
Frida B
2015-04-18 11:09
#1

Använd dig av Avståndsbelöning!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

VStromberg
2015-04-18 11:40
#2

Jag skulle också rekommendera Avståndsbelöning! Perfekt för att lösa detta problemet! 😃

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

luckysheltie
2015-04-18 12:36
#3

Ska testa med det och se om det blir bättre! Jag har försökt med Avståndsbelöning i en skål tidigare men då blir det oftast att han vill springa till skålen direkt, men får försöka att träna det.🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Frida B
2015-04-18 12:49
#4

Träna två i början. En som står vid skålen och du som handlar hunden. Springer han direkt till skål tar din vän upp skålen och belöning uteblir.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

VendelaS
2015-04-18 18:11
#5

Skulle precis rekomendera Avståndsbelöning efter att jag läst ditt inlägg, men såg att några hunnit före. 

Träna med skål eller kasta leksak framåt. Sätt honom så nära hindret att han måste hoppa över det för att komma till skålen.

Kämpa på!

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Sugar Mist
2015-04-18 19:01
#6

Avståndsbelöning och mycket självbehärskning för att motstå belöning innan varsågod!

Det och tydliga markeringar(låga med andra handen bakom ryggen) har jag kör på min STUDSIGA och vroom-snabba aussie med massa kamp och driv(med en föredetta ovana av att kampa med armar) och det har funkat kanon!

-

Annons:
Monstertassar
2015-04-19 10:10
#7

Belöna egna insiativ på hinder för att få mera driv och självständighet och belöna bort ifrån dig.

Upp till toppen
Annons: