Annons:
Etikettallmänt
Läst 885 ggr
Monstertassar
4/26/15, 12:32 AM

Ultimata agilityhunden

Vad för egenskaper föredrar ni hos er dröm agilityhund? Hur ska den ta slalom, hopphinder osv? Vad letar ni efter när ni söker hund? Vore roligt att höra andras åsikter :)

Annons:
Sugar Mist
4/26/15, 12:43 AM
#1

När jag söker hund letar jag inte specifikt efter en agilityhund utan andra egenskaper så som tillgänglighet, följsamhet, föremålsintresse, avknapp m.m. och det flesta behövs ju för den ultimata agilityhunden.

Tja, den ultimata agilityhunden för mig är en hund som kan jobba både nära och bort från mig, vara oberörd av miljön runt om en, men ändå klicka till ordentligt när man ber den om det. 
Sedan finns det ju mycket inlärningsväg också men om man fick drömma vore ju ett korrekt slalom utan fusk, tighta svängar och FART, running contacts och inga avhopp från vippen, vågar ta intiativ och arbeta utåt utan att tveka är väl på plan något jag skulle sträva efter för den "perfekta" agilityhunden. 

En hund med stort lekintresse underlättar ju träning sååå mycket så det är också något jag önskar i en hund, oavsett för agility, lydnad eller bruks.

-

Frida B
4/26/15, 3:01 PM
#2

Åh! Min drömagilityhund… Snabb som en bc, stor kamplust, signalkänslig men inte för signalkänslig, älskar att leka, fokuserar lätt på arbetet, kunna jobba på avstånd och gå mycket på kommandon och självklart tycka de är roligast i världen!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Stockholmsbruden]
4/28/15, 4:01 PM
#3

Ha bra balanssinnet. Något jag jobbar på 24/7 hos min bc. Han blir lätt otålig, är så envis och tappar bort sig samt är lite trög i vissa övningar. T.ex om man säger stanna, då joggar han gärna vidare dit han ska , och börjar sakta av efte 3 meter. Annars är han perfekt

Upp till toppen
Annons: