Annons:
Etiketthinder
Läst 1279 ggr
[Allanboysen]
2015-06-18 17:27

Vippbräda

hej! :)

Jag har en hemmabygd (oehört stabil, och effektiv) vippbräda.

Att i fullfart kuta igenom tunnlar, flyga över hindrena, ha lite svårt men annars klara slalom fint, men när vi kommer till vippbrädan, så sätter han inte en ända liten fot på brädan. Han tar i, och hoppar över hela. Även om jag taggar ner honom eller tar hindret i början, så har jag tur, så landar han på mitten av brädan och hoppar ned igen. Vi ska börja på träning, men jag vill gärna inte komma dit sämst haha. ;)

Tacksam för tips :)

Annons:
molam
2015-06-18 17:35
#1

Vippbrädan A'et och Balansen är ALLTID svårast att få in, men det är bara att traggla! Och Traggla lite till och Traggla ännu lite till!

Har hunden nån godis som han tycker är jätte supergod? Kanske kall korv? om så är så Bryt ner korven i små små små bitar och för varenda liten Tass han rör på  vippen får han en liten korvbit, sen när han klarar hela vippen då ska han få riktigt med beröm och godis och lek och allting, bara så  att det ska bli så kul och gott som möjligt att gå  på vippen.

Samt att ni kan testa vara 2 stycken och sakta sänka ner vippen försiktigt på marken allt eftersom hunden går, det plus massor med godis var som gjorde att min tik lyckades ta vippen

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2015-06-18 17:35
#2

Glömde nästan, säg aldrig "nej" på agility plan gör hunden fel bara skit i den ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Allanboysen]
2015-06-18 17:47
#3

#2 Tack, vi ska genast testa tipset. 👍

Vippbrädan är ganska låg, ca 10 cm på sin höjd ovanför marken. Så när han är lite slapp går den bättre, men det brukar bli att det är ett något ivägen som man ska kasta sig över för att snabbt komma till nästa hinder. 🤔

molam
2015-06-18 20:47
#4

Jaha, det var lite skumt Får vi veta framstegen här sen då? ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Allanboysen]
2015-06-19 15:55
#5

Jag testade ditt tips, när han fått göra av med lite överskottsenergi. En godis pär steg på brädan, redan framsteg. :D När vi kör hel bana så kör han det mycket lugnare över vippbrädan. 😃

molam
2015-06-19 16:25
#6

Där ser man! ^^ sen ju säkrare han blir ju mindre godis ^^ Härligt att det verkar funka =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
polka grisen 7
2015-06-26 00:05
#7

Tränna inte in momentet när du trännar bannan och ta honom i koppel och bara gå över långsamt.

Upp till toppen
Annons: