Annons:
Etikettträning
Läst 1083 ggr
[.Victoria.]
7/13/15, 2:30 PM

Vart tränar ni?

Alla har ju inte tillgång till BK eller har tomt,  vart tränar ni då?

Själv har jag köpt hinder och tränar I hundrastgården, lite jobbigt att bära/sätta upp men vad ska man göra…🐶

Är avis på er som bor vid en BK eller kan fixa egna hinder hemma på garden! LYX

Annons:
Sugar Mist
7/13/15, 2:37 PM
#1

Tränar på Göteborgsavdelningen och när jag studerade och i höst när jag återupptar studierna har vi agilityplan en kvart ifrån boendet som tillhörde skolan :)

-

[[Narwayn]]
7/13/15, 2:40 PM
#2

Vi bor i en villa ute på landet med stor tomt och mycket mark så vi har banor både för agility och rallylydnad.
Så en gång i månaden kommer vänner, bekanta och nya hem till oss för att träna, och det är såklart roligare :)

Whippet
7/13/15, 2:51 PM
#3

Kör hemma i trädgården med egenbyggda och köpta hinder

I'm out Vilar huvudet i handen

Frida B
7/14/15, 11:12 AM
#4

Jag tränar på det jag kan komma över. Bänkar, träd, stolpar, cykelställ osv när jag inte har tillgång till varken bk eller trädgård, vilket nu är väldigt sällan :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Monstertassar
7/14/15, 11:29 PM
#5

Tränar nästan bara på BK… åker ditt ganska ofta med(flera gånger i veckan ibland) då jag har snälla föräldrar (ca10 min bil och ca50 min promenad) :P Men har trädgården och en stor grönyta vid mitt hus som jag kan ta fram lite rusta hinder, men jobbiga är att bära dit de och plocka undan de direkt efter. Sen går jag på gymnasium med hundinriktning och där har vi en agilityplan som jag tränar på med.

Sen kör jag lite dogparkour och där får man ju tränat på lite smidighet och hoppandet.

Ellen89
7/14/15, 11:58 PM
#6

Jag gar pa BK men ska sa smatt borja satta up pa garden ocksa… 🙂

Annons:
Jetaime
7/15/15, 8:29 AM
#7

Jag tränar dock på brukshundklubb varje vecka, men brukar även träna när jag är inne i stan eller i skogen. Ramper av olika slag (eller en bunker i skogen) är perfekt till kontaktfältsträning. Såna bommar man cyklar genom, som ett S typ, brukar vi köra 'genom' (som däcket') sen allt som går att hoppa över (bra träning om tex muren skulle komma med på banan) osv!

Hogwarts
7/15/15, 7:17 PM
#8

Hundrastgården, finns hinder där som alla får använda

[.Victoria.]
7/15/15, 7:35 PM
#9

#8 Det är ju jättebra! Vet att de ska bygga en agilitybana på kungsholmen har jag för mig (Stockholm). I vissa hundrastgårdar har de några Agilityhinder, problemet är att man inte kan träna om andra använder rastgården samtidigt då hundarna oftast springer fram. Det är lite synd.

Hogwarts
7/15/15, 7:37 PM
#10

#9 Den här ligger i Karlskrona, det är inte ofta folk kommer dit så vi får vara ifred och träna och så är det stort också :)

[Neoverona]
7/15/15, 9:19 PM
#11

Tränar i trädgården samt på BK, 2ggr/veckan.

Mutal
7/17/15, 12:19 AM
#12

Kör lite random träning varstans jag kan komma på hinder. Stockar, stolpar, bänkar osv. Annars kör vi ofta på skolan där vi har fri tillgång varje dag med undantag för snö-perioder ^^ (Tycker de borde investera i inomhushallar dock!). 

I höst börjar jag på Norrköpings BK så då kör vi där också ^_^

Upp till toppen
Annons: