Annons:
Etikettträning
Läst 998 ggr
Mutal
2015-07-29 09:27

Utan grejer

Hellooo!
Tänkte bara höra om ni har några tips på hur jag kan träna på saker utan att ha grejor? Vi kör lite parkour aktigt och upp på allt, över allt under allt och lite sådär. Men har ni några fler idéer? 

Vi har inte tillgång till agilitysaker fören tidigast 17/8, möjligtvis 16/8 eftersom jag har nyckeln :P (Det är på skolan och den öppnar för ettorna den 17/8 ^^)

Vi ska köra inoff i Söderköping på torsdagar (Kanalettan) börjar 6/8 om hon mår bra då ^^ Vi ska på återbesök för öroninflammation den 3/8 och om allt ser bra ut kör vi 🏆

Så vad säger ni? Några tips på vad jag kan göra som är agility-aktigt? :) 

Tack på förhand
MVH Mutal och Lily

Annons:
Monstertassar
2015-07-29 20:16
#1

Runda träd och köra lite framförbyten, svängar och utkommandon :)

https://www.youtube.com/watch?v=j1HI1ztgwvQ

Köra rakt fram till leksak och bara öva driv på att springa fram. Tävla om vem som kommer snabbast fram.

Mutal
2015-07-29 21:50
#2

#1 Tack ^^ Ska hitta ett bra träd eller två ^^' Tyvärr brist på sådär bra tränings ställen i en skog XD

[Agilitypuffen]
2015-07-30 12:41
#3

Du kan ta en flaska, hink eller liknande och lära hunden att runda den. Både höger och vänster. Sen kan du lära in höger/vänster med röstkommando. Eller varför inte bara lära den sitta/platsliggning medans du stökar lite, kommer passa bra sen att ha koll på detta så sitter hunden snällt och väntar innan starten.

Det är allting jag brukar träna på hemma när det är dåligt väder eller när jag inte orkar bygga hinder :)

Mutal
2015-07-30 14:04
#4

#3 Tack för tipsen ^^ Ska se om vi kan göra lite nu innan det börjar regna ^^

Upp till toppen
Annons: