Allmänt

projekt, bygga agilitybana

2015-08-05 20:43 #0 av: Joyous

Hej!

Jag tänkte bygga mig en agilitybana att ha när hösten och vintern kommer, mest för att kunna hinderträna min yngsta utan att betala 300 kr för en timme i hallen!

Idag när jag började bygga så slog det mig, varför inte starta en tråd?
Titt som tätt ser man ju människor som vill bygga egna hinder så kanske kan mitt bygge inspirera andra!

Ni får väldigt gärna komma med idéer, tankar, tips och lägga upp egna bilder på erat bygge! :)
Jag ska försöka uppdatera med bilder de dagar som jag bygger.

Ha det bra!

Anmäl
2015-08-05 20:47 #1 av: Joyous

Mitt första hinder är vippbrädan. Kändes bra att börja med det klurigaste direkt! ;)
Började med att fixa brädor för själva brädan. Det fick bli fyra stycken som tillsammans blev 370 cm långa och 30 cm breda.

Anmäl
2015-08-05 20:58 #2 av: Joyous

Sen satte jag ihop de båda brädorna på längden med hjälp av en regel.

Anmäl
2015-08-05 21:05 #3 av: Joyous

För att sätta ihop de båda brädorna till en använder jag mig först och främst av små reglar som jag sågade till i lagom längd och sen spikade fast. Avslutade dagens bygge med att börja slipa lite på kanterna. Imorgon ska jag stabilisera brädan ytterligare, såga och slipa brädan så att den blir jämn samt påbörja själva ställningen.

Anmäl
2015-08-06 07:01 #4 av: Monstertassar

Ser bra ut! :D Hade önskat jag varit bättre på bygga ;) har inte heller utrymme för hinder :'(

Anmäl
2015-08-06 10:09 #5 av: Bello_O

FöljerSkrattar Har också funderat på att bygga lite egna hinder men det har aldrig blivit av, hehe.

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Anmäl
2015-08-06 17:52 #6 av: panini

Följer! :D

Anmäl
2015-08-07 14:10 #7 av: Frida B

Kul, följer!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och medarbetare på Agility ifokus             
(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2015-08-07 15:52 #8 av: Joyous

Idag började jag med ställningen. Det blev en simpel med fyra brädor som botten och ja, jag delar några bilder så kanske ni får ett hum!
Måtten gjorde jag lite på måfå men höjden ska ju då motsvara ungefär 1/6 del av brädans längd. Bredden ska vara så att brädan får plats mellan. Man får testa sig fram så att allt känns stabilt! Tanken är att jag även ska förstärka ställningen med två brädor som håller uppe mittsektionen men så långt har vi inte kommit än!

Roligt att ni följer! :)

Anmäl
2015-08-07 16:05 #9 av: Joyous

Här testar jag och lägger på brädan för att kolla så att brädden är rätt på ställningen.
Tanken är inte att brädan ska ligga på mittsektionen men detta var som sagt bara för att dubbelkolla!

Någon som har tips på vart man kan hitta halkfria mattor? Behöver ha i två olika färger!

Anmäl
2015-08-12 21:26 #10 av: Kadoor

Så kul att se, följer! :)

Anmäl
2015-08-12 21:28 #11 av: panini

#9 Byggaffärer brukar väl ha sånt? Glad Eller är det badrumsmattor du tänker på, för det är det enda jag kan komma på Gapskrattar

Anmäl
2015-08-14 11:35 #12 av: Elsmen

super snyggt!

Anmäl
2015-08-14 18:50 #13 av: Joyous

Har haft en liten paus i byggandet! Det blir lätt så när man har hundar, jobb och annat att tänka på. Jag har kollat efter mattor på rusta och jula men dessa kändes för hala. Just nu lutar det mot att köpa ett antal dörrmattor men vi får se vad det blir! Jag trodde inte att mattletning skulle bli det svåraste i det här projektet!

Badrumsmattor har jag inte ens tänkt på, ska kolla på såna också!

Nu har jag iaf fått köpt det som ska få gungan att gunga! Återkommer med bilder när jag kommer hem!

Anmäl
2015-09-03 23:24 #14 av: [Agilitypuffen]

Köpte en visppbräda nyss, ska hålla utomhus för 900 spänn, är inte så dyrt om man inte vill bygga :)

Anmäl
2015-09-08 08:13 #15 av: Leviosa

Följer!! 

Anmäl
2015-09-10 17:17 #16 av: Whippet

Jag har också gjort några hinder, men två har tyvärr gått sönder (inte med på bilden) balansbrädan och ett vanligt hopphinder miste livet då det inte vart bästa materialet trä på dom
Tror tyvärr att bilden kommer att komma på fel håll.

Fästena på vippbrädan har tyvärr lossnat

I'm out Vilar huvudet i handen

Anmäl
2015-09-19 18:17 #17 av: CissiD

Följer! Vilken kul tråd! Hade gärna byggt egna hinder om jag inte bodde i lägenhet så de va sådan hemsk platsbrist :)

Anmäl
2015-10-22 21:23 #18 av: AktivaSiri

Snyggt!

Medarbetare på jakthundar
Driver företaget AktivaHunden.se.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.