Annons:
Etikettallmänt
Läst 3756 ggr
Joyous
8/5/15, 8:43 PM

projekt, bygga agilitybana

Hej! Jag tänkte bygga mig en agilitybana att ha när hösten och vintern kommer, mest för att kunna hinderträna min yngsta utan att betala 300 kr för en timme i hallen! Idag när jag började bygga så slog det mig, varför inte starta en tråd? Titt som tätt ser man ju människor som vill bygga egna hinder så kanske kan mitt bygge inspirera andra! Ni får väldigt gärna komma med idéer, tankar, tips och lägga upp egna bilder på erat bygge! :) Jag ska försöka uppdatera med bilder de dagar som jag bygger. Ha det bra!

Annons:
Joyous
8/5/15, 8:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Mitt första hinder är vippbrädan. Kändes bra att börja med det klurigaste direkt! ;) Började med att fixa brädor för själva brädan. Det fick bli fyra stycken som tillsammans blev 370 cm långa och 30 cm breda.

Joyous
8/5/15, 8:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Sen satte jag ihop de båda brädorna på längden med hjälp av en regel.

Joyous
8/5/15, 9:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

För att sätta ihop de båda brädorna till en använder jag mig först och främst av små reglar som jag sågade till i lagom längd och sen spikade fast. Avslutade dagens bygge med att börja slipa lite på kanterna. Imorgon ska jag stabilisera brädan ytterligare, såga och slipa brädan så att den blir jämn samt påbörja själva ställningen.

Monstertassar
8/6/15, 7:01 AM
#4

Ser bra ut! :D Hade önskat jag varit bättre på bygga ;) har inte heller utrymme för hinder :'(

Bello_O
8/6/15, 10:09 AM
#5

Följer😃 Har också funderat på att bygga lite egna hinder men det har aldrig blivit av, hehe.

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

panini
8/6/15, 5:52 PM
#6

Följer! :D

Annons:
Frida B
8/7/15, 2:10 PM
#7

Kul, följer!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Joyous
8/7/15, 3:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#8

Idag började jag med ställningen. Det blev en simpel med fyra brädor som botten och ja, jag delar några bilder så kanske ni får ett hum! Måtten gjorde jag lite på måfå men höjden ska ju då motsvara ungefär 1/6 del av brädans längd. Bredden ska vara så att brädan får plats mellan. Man får testa sig fram så att allt känns stabilt! Tanken är att jag även ska förstärka ställningen med två brädor som håller uppe mittsektionen men så långt har vi inte kommit än! Roligt att ni följer! :)

Joyous
8/7/15, 4:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här testar jag och lägger på brädan för att kolla så att brädden är rätt på ställningen. Tanken är inte att brädan ska ligga på mittsektionen men detta var som sagt bara för att dubbelkolla! Någon som har tips på vart man kan hitta halkfria mattor? Behöver ha i två olika färger!

Kadoor
8/12/15, 9:26 PM
#10

Så kul att se, följer! :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

panini
8/12/15, 9:28 PM
#11

#9 Byggaffärer brukar väl ha sånt? 🙂 Eller är det badrumsmattor du tänker på, för det är det enda jag kan komma på 😂

Elsmen
8/14/15, 11:35 AM
#12

super snyggt!

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Joyous
8/14/15, 6:50 PM
#13

Har haft en liten paus i byggandet! Det blir lätt så när man har hundar, jobb och annat att tänka på. Jag har kollat efter mattor på rusta och jula men dessa kändes för hala. Just nu lutar det mot att köpa ett antal dörrmattor men vi får se vad det blir! Jag trodde inte att mattletning skulle bli det svåraste i det här projektet! Badrumsmattor har jag inte ens tänkt på, ska kolla på såna också! Nu har jag iaf fått köpt det som ska få gungan att gunga! Återkommer med bilder när jag kommer hem!

Annons:
[Agilitypuffen]
9/3/15, 11:24 PM
#14

Köpte en visppbräda nyss, ska hålla utomhus för 900 spänn, är inte så dyrt om man inte vill bygga :)

Whippet
9/10/15, 5:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Jag har också gjort några hinder, men två har tyvärr gått sönder (inte med på bilden) balansbrädan och ett vanligt hopphinder miste livet då det inte vart bästa materialet trä på dom Tror tyvärr att bilden kommer att komma på fel håll. Fästena på vippbrädan har tyvärr lossnat

I'm out Vilar huvudet i handen

CissiD
9/19/15, 6:17 PM
#17

Följer! Vilken kul tråd! Hade gärna byggt egna hinder om jag inte bodde i lägenhet så de va sådan hemsk platsbrist :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

AktivaSiri
10/22/15, 9:23 PM
#18

Snyggt!

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

hemul
10/24/15, 5:24 AM
#19

#13 Med dörrmattor menar du typ bilmattor, såna av gummi? Kolla om det finns någon butik som säljer gummiduk där du bor. Det du antagligen vill ha kallas bussmatta, en långrandig historia. Mönstret kallades för, om jag minns rätt, M9 i Trelleborgs sortment. Den är smalräfflad.

Det är den här typen av mönster, men den jag menar är smalspårigare.
http://www.gerdmans.se/sv/bussmatta

Upp till toppen
Annons: