Annons:
Etikettträning
Läst 1531 ggr
[Agilitypuffen]
2015-08-31 19:31

Sele till agility?

Finns det någon bra sele som man kan använda till agilityn, som inte hindrar hundens rörelser? Har en unghund och det är skönt att kunna ha sele på BKn för då är det lättare att få tag på vovven om den får för sig något knäppt…sedan så har hon sele I vanliga fall också och vi använder inte halsband så skulle vara skönt om vi slapp ta av och byta. Hon är av modell liten och har xxs I hööks showmaster H-sele…

Annons:
Frida B
2015-08-31 22:12
#1

Nimbus har aldrig fastnat i någonting, och har hurttas gamla y-sele :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
2015-08-31 23:27
#2

Zero Dc shorter?

-

[Agilitypuffen]
2015-09-01 13:04
#3

#1 Tyvärr tycker jag inte om hurttas y-sele för den sitter för långt fram vid armhålorna…men har hört att den nyare versionen sitter längre bak så ska titta på den :)

#2 Den ser mycket bra och bekväm ut! Gäller bara att hitta någon djurbutik så man kan pröva den elelr chansa och köpa online..

[Neoverona]
2015-09-01 13:11
#4

Zero DC sporter helt klart! Dogmatik har fria byten om det inte passar samt att man kan måttbeställa.

[Agilitypuffen]
2015-09-01 13:16
#5

#4 Ska titta på den! Vad tycker ni om hurtta active y-sele? Såg att den fans I en djurbutik nära mig så tänkte åka in och pröva någon dag…Men den ser så bred och klumpig ut fram tycker jag, tror ni inte det stör hunden?

XeZafir
2015-12-20 15:04
#6

Nu har du säkert köpt sele? Vad blev det för en? Nöjd med ditt val? Det är en hel djungel bara hitta rätt sele för sin vän. Själv har jag K9 sele och är jättenöjd. Helt fria bogblad och superlätt att ta av och på.

Men nyfiken vad du valde är jag allt :)

Annons:
Jetaime
2015-12-21 15:18
#7

#3 Hurtta har ju en uppdaterad version av y-sele med längre band på ryggen (jag är dock ganska tjurig över den och undrar hur dom har tänkt med storlekarna.. Den gamla 70 är i halsen som den nya 60, men bandet om magen är jättekort! Min som har 70 i den gamla modellen får ha 60 i denna, och spänner vi ut bandet till max runt magen går det precis att knäppa.. Och min hund är ganska liten och nätt bygd..)

Upp till toppen
Annons: