Annons:
Etiketttävling
Läst 782 ggr
[Lillmatten]
2015-09-28 14:27

första tävlingen avklarad!

måste bara få skriva av mig! 

Igår var jag och Charlie med i en agilitytävling för första gången! Jag var jätte nervös till en början även om vi bara skulle köra som efteråkare, alltså inte  med i själva tävlingen utan bara köra för träning och skojs skull :) Vi började med agilityklass och det gick jätte bra! visst blev det lite fel här och var men det skulle inte blivit disk iallafall :D andra gången gick det faktiskt sämre, då skulle vi garanterat blivit diskade :P  tunnel i fel ingång, plockepinn och lite annat smått och gott hehe… men tredje gången gillt gick det bra igen! visst tog han en tunnel i fel ingång i slutet av banan men trots det var jag super glad! När vi inte tävlade satt han mest i bur (även om vi givetvis gick ut och gick och kollade lite på de andra också emellanåt)  även det gick jätte bra och jag var nog den stoltaste matten när dagen var slut och dags för hemfärd.  :')  Jag kan garantera att det inte var den sista agilitytävlingen vi var med i för så kul som det var kommer vi väll aldrig kunna sluta! 😃

Annons:
Frida B
2015-10-01 00:30
#1

Vad kul att det gått så bra! Smart med en sådan mjukstart, kan i många fall behövas… Hoppas det fortsätter med den glada känslan :D

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Lillmatten]
2015-10-04 17:56
#2

ja jag kände att det blev bäst så, att köra helt kravlöst utan pressen att prestera och ha domare som kollar varje detalj. Då skulle nog jag blivit nervösare och charlie skulle garanterat tycka att det hela bara kändes konstigt med en nervig matte… Men nästa gång då är vi redo! nu när jag vet att det inte är så farligt ;)

Upp till toppen
Annons: