Annons:
Etikettträning
Läst 986 ggr
IngridSvensson
10/15/15, 3:12 PM

Agility och förare med fysiskt funktionshinder?

Kan man utöva denna sport med sin hund om föraren har någon form av fysiskt funktionshinder? Hur tränar man hunden då isåfall? Har ni några bra tips? :)


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Annons:
Frida B
10/15/15, 4:30 PM
#1

Japp, precis som att du kan skicka hunden till olika rutor i lydnaden- distansarbete! Bara att lära in kommandon (och se till att hunden lyssnar på orden) och gärna fram, höger, vänster, ut, runt osv, så går det säkert!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

IngridSvensson
10/15/15, 7:58 PM
#2

Okej, då är det ingen omöjlighet alltså. Vad roligt! :D


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Frida B
10/15/15, 10:03 PM
#3

Nejdå, absolut inte! Har sett många videos på rullstolsbundna förare, kommer särskilt ihåg en i rullstol som hade en jäkligt duktig malle… Jäklar vad snabbt och bra det gick :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

hemul
10/18/15, 9:01 PM
#4

Nämen vad glad jag blev nu! Jag kan inte springa och jag trodde det var en förutsättning. Man ser ju alltid hur föraren springer med sin hund runt banan.

Men blir det inte väldigt mycket svårare om man är längre från sin hund?

Frida B
10/18/15, 10:03 PM
#5

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
10/18/15, 10:04 PM
#6

Nej inte svårare. Större utmaning :D

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
hemul
10/18/15, 10:41 PM
#7

Ja, så kan man ju se det förstås. 😃

Länken - wow! Men den damen är nog inget blåbär.

Blev glad ivf. Kommer antagligen att skaffa en ras som kräver aktivering och jag vill att han ska få vara i en miljö med andra hundar ibland. Agility verkar ju skitkul för hunden, men jag trodde inte jag skulle klara det. Tävlingar bryr jag mig inte om, men jag tänkte att jag nog blir portad från träningen om jag är för långsam. ☺️

Upp till toppen
Annons: