Annons:
Etikettinlärning
Läst 1356 ggr
Jetaime
2015-11-03 12:46

Kontakfält: vad kör ni med?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur har ni det vid kontsktfälten? Varför? Vad ser ni för för- och nack-delar? Och hur funkar det för just din/a hund/ar?

Annons:
Jetaime
2015-11-03 13:44
#1

Zuki är min första hund som jag tränar agility med, och jag hade egentligen ingen aning om vad eller hur jag ville att det skulle se ut när vi började träna in det (förutom att vi inte ville vara med om fler stålmannen flygturer…) Så för vår del blev det 2på2av, vilket jag tycker funkar bra för då vet jag att hon tar kontaktfälten i princip varje gång (har såklart hänt hon hoppat nångång ändå, övertaggad tjej på tävling tex). Nackdelen är väl att man förlorar lite tid på det ut tävlingssynpunkt. Vi testade running ett tag, vilket funkade bra i början, men sen började hon fuska en gång, och sen mer och mer och sen hoppade hon när hon kände för det. Nu la jag visserligen inte ner jättemycket tid på det eftersom jag ändå har fungerande 2på2av :) på tävling behöver hon inte stanna någon längre stund utan mer att hon gör ett litet ryck och väntar på ett tecken från mig. Har inte bestämt mig för hur jag vill ha det med nästa hund eller om jag kommer fortsätta med 2på2av med zuki även om vi klassar upp oss..

Frida B
2015-11-03 23:11
#2

Jag kör en blandning. Saktar ner honom vid nedgången (upp är inga problem) men stannar honom aldrig helt. Funkar för oss!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Ellen89
2015-11-05 10:57
#3

2 on 2 off. Ar nyborjare ocksa.

Lojs
2015-11-05 18:20
#4

Jag valde annat, min favorit är nosfrys som jag har på min ena kelpie, älskar det mest för att det är så gulligt. ;) Alldeles i slutet på det här diskade loppet går det att se en nosfrys in action. 

I övrigt har jag mest använt 2 på 2 av på de stora hundarna jag har tränat, med 2 på 2 av utvecklat till running med de i small. Hunden jag tränar nu planerar jag att köra running med från början, hon har jättekorta ben så jag hoppas det blir en fördel i träningen. =)

På uppfarterna har jag kört med avstampspinne.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

sasha_setter
2015-11-20 18:21
#5

någon som har lust att förklara vad de olika metoderna går ut på? :) Nyfiken :P

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Upp till toppen
Annons: