Annons:
Etikettträning
Läst 2400 ggr
ipopuma
2015-11-15 19:04

Bakombyte

Övningar som man tränar bakombyte har någon någon bra? Samt något man ska tänka på? Både i handling, hund och stegvis träning.

Annons:
Lojs
2015-11-16 08:35
#1

Jag tycker det bästa är att börja träna det utan hinder, att bara använda kroppen och där jobba sig fram till att hunden lär sig tolka vad som händer när man försvinner från ena sidan. 

När man kommer till att träna med hinder så kan man göra det enkelt för sig genom att lägga en belöning en bit bakom hindret, snett åt det hållet som man kommer att byta till, så att hunden har naturlig dragning ditåt.

Kul att du vill träna bakombyte förresten, många hoppar över det numera. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

ipopuma
2015-11-16 10:44
#2

Tack så hemskt mycket :D Tycker det är ett av de viktigaste bytena då det ger så mycket  och effektiviserar allt plus har en snabb hund XD :)

Lojs
2015-11-16 11:01
#3

Om inte annat är det bra att ha i bakfickan, även om man försöker vara effektiv och undvika det. =) När jag dömer försöker jag gärna smyga in "bakombytessituationer", många som inte riktigt kan hantera det, i alla fall i klass 1 och 2.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

ipopuma
2015-11-16 12:29
#4

Ja verkligen! Har du tips på klass 1 och klass 2 banor som har sådana "fällor"?😃

Lojs
2015-11-16 16:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hmm, jag har ju inte banorna sorterade efter vilka svårigheter, men till exempel 7-8 här.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
2015-11-16 16:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Vid hinder 14 här om man inte löser det på annat sätt.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Lojs
2015-11-16 16:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Vid hinder 8 här (detta är klass 2), om hunden är riktigt säker på slalomingångar. Så, det var de jag kunde hitta lite snabbt. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

ipopuma
2015-11-16 16:50
#8

Tack så hemskt mycket Lojs <3 du har räddat min träning

Lojs
2015-11-16 17:45
#9

Inga problem. =) har ju mängder av banor liggande. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Upp till toppen
Annons: