Annons:
Etikettallmänt
Läst 1029 ggr
XeZafir
2015-12-05 11:10

Hålla tempo med min hund

Har lyckats få en liten hund med enorm hastighet. Hon är otroligt smidig, snäv och intensiv. Vi jobbar på med att hon ska kunna jobba mer självständigt, vilket börjar arta sig men det tar sin tid.

Min fråga till er som tränar era hundar, hur tränar ni er själv? Hur lägger ni upp er träning för att kunna öka er egen prestation?

Jag behöver tips som kan ge mig bättre styrka och snabbhet. Konditionen vet jag ju hur jag bör träna men, tja, låt oss säga att jag har långt kvar innan jag kan matcha min farttokiga hund :)

Annons:
ipopuma
2015-12-05 20:21
#1

Kör drag (fördelen med en stor hund) men intervaller. Sedan styrketränar jag också grundligt för att tänka både att jag behöver det, m en även skadorisker. Har tänkt på vi gör ju tvära vändningar, brukar känna i rumpan efter ett byte pass. Jag tänker bålen, knä o ben är viktigast. Knä är tex knäböj med straps o utfall. Rygg mage plankan, kasta ned benen när man ligger på rygg, superman, rygglyft. Kolla på internet! Finns riktigt bra övningar o idéer. Men lite mina tankar om min agility kropp :-P

XeZafir
2015-12-06 10:50
#2

Tack för tipsen!

Som du säger är det tvära vändningar och det behövs vara stark.

ipopuma
2015-12-08 22:28
#3

Aaa min rumpa brukar göra ont efter ett pass med mkt byten hahahahhaha X)

Jetaime
2015-12-18 14:46
#4

Jag kör också drag med min, både med cykel och där jag springer (vi får se om mina benhinnorna accepterar det då jag lätt får problem med dom..) annars raska promenader med hund 🐶 hålla samma hastighet som min hund kommer jag aldrig kunna oavsett hur mycket jag tränar ;)

Upp till toppen
Annons: