Annons:
Etikettallmänt
Läst 1543 ggr
ipopuma
12/20/15, 9:22 AM

Vilken ras

Vilken ras har ni och kör agility med? Vilken klass tävlar ni i med den hunden / kör ni bara för skoj skull? Vad är era mål med hunden och varför valde ni just den där hunden?

Annons:
Yehet121
12/20/15, 9:40 AM
#1

Jag har en Yorkshire terrier som jag kör lite enkel agility med för skojs skull. Jag har väl inga direkta mål, jag jobbar fortfarande på att få honom genom hela banan, han är väldigt lätt distraherad. Vi valde rasen mest för att mamma är allergisk och nästan inte reagerade på honom alls när vi var där och kollade på valpar.

Sugar Mist
12/20/15, 10:00 AM
#2

En bordercollie på 2 år, vi tävlar inte och vi får se när vi tävlar, vi säsongstränar mest på somrar och när det faller oss in :)

Klass 1 i både agility och hoppklass när vi väl tävlar. 

Rasen valde jag för att jag vill pyssla med vallning och var rätt självklart val då, själva individen i samråd med hans uppfödare :) 
Mål inom agilityn är väl att ta oss ut på banan och ha bra känsla, vart vi tar oss är än så länge oviktigt :)

-

Jetaime
12/20/15, 12:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har en Australian Shepherd. Vi tävlar i klass två med en pinne i agility. (i ettan satsade vi på titel i både hopp och agility). Vi tränar/kör agility för att tävla, och för att vi båda tycker det är så jäkla roligt! 😁 Målet nu är att få titel i tvåan och uppflyttning till trean, så det ska vi satsa på nästa år! Jag valde inte Zuki enbart för agilityns skull, men det var definitivt en plan från början. Hon är dessutom min första egna hund och min första agilityhund, så vi är lika 'gröna' båda två.

XeZafir
12/20/15, 1:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Min agilityhund är en Shetland Sheepdog. blue merle. Hon älskar att jobba och vi tränar agility så ofta vi hinner. Vi har börjat på blåbärstävlingar och om hon "släpper" mig ska vi börja tävla när säsongen startar.

Vi tränar lite rallylydnad också, med där har hon svårt att rätta sig efter det lugna tempot…antar att hon skulle behöva mer träning i området egentligen.

Bilden är när hon var valp, nu 1 1/2 år.

ipopuma
12/22/15, 6:26 PM
#5

Vilka fina presentationer och förare och hundar :-D får ju nästan presentera mina ;-) och mina mål :-P

Frida B
12/23/15, 12:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Tävlar i klass 1 med Nimbus, Tibetansk Terrier x Svensk Lapphundsmix på 3 år. 

Jag har väl inga egentliga mål med Nimbus mer än att lära oss mer om agility, använder honom mer nu för att veta vad jag ska göra och inte göra med den förhoppningsvis kommande valpen när den vuxit klart.

Valde inte honom, är inte jag som är ägare till honom. däremot står jag för träning och tävling :p Och  årets julklapp till honom…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
ipopuma
12/27/15, 2:44 PM
#7

Har en riesen - och två dvärgscnhauzers som jag kör för skojs skull. Vet inte om jag ska börja satsa lite på den ena dvärgen hon har nog lite kapacitet för det. Men vi får se. Den gamla dvärgen kör vi bara för skoj skull o riesen ska vi testa o se lite mer sen ute på tävling. Men har inte hundarna enbart för agility utan kör mest för skoj skull

VendelaS
12/28/15, 10:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag kör med schapendoes & flat. 

Med schappen är vi snart redo för att debutera klass 1 både hopp och agilityn. Flatten har jag nyss tagit över och precis börjat hinderinlärning med. 

Anledningen till att jag valde schappe var dels eftersom rasen sedan tidigare fanns i familjen och jag ville ha en allroundhund som passar till det mesta. Hade dock hoppats på en mediumtik (de ligger mellan 40-47), självklart blev min tik 46cm…💔 Men vi kör ändå!

Anledningen till att jag valde flat, var framförallt individen och för att jag var nyfiken på en ny ras. Hunden är 4 och har knappt tränat agility i hela sitt liv, men vi kör ändå.

Målen är att med flatten komma ut och tävla nångång och med schappen att ta oss så långt vi kan. Men framför allt att ha kul och ha en positiv känsla.

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

DogeLove
1/1/16, 9:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag kör lite med min familjes Pudel på 9 månader fast vi tränar bara lite smått i typ skogen och trädgården för att han blir så glad när han gör rätt men målet för i år är nog mest att söka ås till någon agility kurs. Jag och min familje valde rasen för att den verkade vara en bra familje hund som basade bra med barn och är väldigt social och lätt lärde

CissiD
1/2/16, 3:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag har en Lancahsire Heeler som snart fyller 2 år. Vi började träna så smått under förra året men på grund av att han blev dålig och sedan fick fel diagnos av veterinären så har vi inte kommit så långt som var tanken. Tanken är att vi ska tävla på högre nivå i både Agility och annat. Och han fullkomligt älskar agility men jag är alldeles för långsam för att hinna med honom.

Vi valde Heeler som en kompromiss mellan sambons krav att det skulle vara en liten hund och mitt krav att jag skulle ha en outtröttlig träning/tävlingskompis. Vi fick precis vad vi ville ha!

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

xina10
1/7/16, 7:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag tränar agility med båda mina hundar som är två shelties. Min äldsta som blir fem år i sommar har jag tränat agility med i snart två år och min andra som blir fyra till sommaren har jag tränat ett år. Vi har mest gjort det för att det är roligt och vi har varit på en del blåbärstävlingarna där det har gått riktigt bra. Men var även nu i höstas på två officiella tävlingar och det var riktigt kul. Vi blev diskade i vår första tävling men blev placerade i den andra och det var riktigt kul så nu vill vi ut och tävla ännu mer.

//Jonnix

LyQa
1/9/16, 2:34 PM
#12

Jag har en Volpino på 3år och vi kör lite enkel agility för skojs skull, än så länge åtminstone. Just nu jobbar vi, och har som mål, att ta oss igenom en hel bana utan en massa stopp. :)

Upp till toppen
Annons: