Annons:
Etikettträning
Läst 1028 ggr
frost_schäfer
12/24/15, 7:22 AM

hemma eller på brukshundklubb

Hej vart är bäst och träna hemma eller på bruksundklubb ?

En tid utan en häst är bara en väntetid Glad

Annons:
Sugar Mist
12/24/15, 10:49 AM
#1

På en brukshundsklubb finns det oftast ett komplett agilityset, kunniga människor och träningsgrupper som kan hjälpa dig utvecklas, så helt klart en klubb :)

-

XeZafir
12/24/15, 1:19 PM
#2

Beror lite tror jag på vad du ska träna.

Jag tränar detaljer hemma, typ slalom ingång, avtramp, enstaka tunnelskick. Men vill man ha hela banan kan det ju vara svårt att ha allt hemma och då tränar jag hellre på klubben.

När jag ska "binda" ihop övningar är jag oftast på klubben, eller andra ställe som har allt :) Det är ju inte alltid där finns andra som tränar agility, så då får man filma sig själv och se hur otroligt roligt vissa delar ser ut! Världens bästa kritiker är jag själv när jag ser mig själv :D

frost_schäfer
12/25/15, 9:37 AM
#3

har tänkt och köpa alla hinder (jag  ska köpa hunden till våren)

#2 Ja precis detaljerna hemma.

En tid utan en häst är bara en väntetid Glad

Frida B
12/25/15, 1:31 PM
#4

#3 Hoppas du då vet att en balansspång kostar ett par tusen, en vipp likaså… ;) Även A-hindret går nog inte att hitta så billigt.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Bello_O
12/25/15, 4:07 PM
#5

Balansen kan kosta upp mot 13 000… Tror man tjänar mer på att träna på klubben i det sammanhanget😉

Men på klubben har man som sagt mer möjligheter, det kan vara svårt att skaffa sig så många hinder och många olika hinder dessutom hemma. Man kan ha ett par hopphinder, tunnlar, slalompinnar men som sagt mer för att finslipa t.ex byten, slalomingångar, distanshandling och så🙂

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Lojs
12/25/15, 4:47 PM
#6

Jag tycker att man lär sig grunderna via kurs någonstans (måste ju inte vara en brukshundklubb, sen tränar man omväxlande hemma och på andra ställen, det är nyttigt för hunden att träna i olika miljöer. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
XeZafir
12/28/15, 3:17 PM
#7

Tänk bara på att hunden inte får hoppa eller köra slalom mm förrän den är 12 månader :) Vet du säkert sen innan men det finns ju mycket man kan träna i förberedande för agilityn

Blir roligt att höra hur det går för dig! Lycka till!

Upp till toppen
Annons: